Paard schud met hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: Paard schud met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:36

Wat ik altijd mee kreeg was het volgende.
Mijn pony was toen ook nog jong en liep constant te schudden met het hoofd.
Wat ik mee kreeg, een losser teugeltje rijden en naar voren blijven rijden. Vanuit daar kan je op een gegeven moment je teugels steeds een beetje meer op maat nemen. Bij mij heeft het gewerkt.

Sues in ieder geval

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:39

M_aartje schreef:
Wat iemand bij mij op stal doet is zijn handen verder uit elkaar zetten zodat hij niet meer met zn hoofd kan schudden.
Is wel vervelend inderdaad als een paard dat zo erg doet.
Succes ermee

Tsja dat is inderdaad wel een oplossing, maar dan dwing je jou paard in een houding en dat is toch ook niet wat we zoeken? Als ze nou een probleem heeft wat betreft tanden / rug / zadel / .. dan kom je dat niet te weten omdat ze met haar hoofd geen weg meer uitkan. Vind het echt géén goede oplossing.

Ik zou allereerst medisch laten controleren, het bit en zadel ook Lachen Tijdens het rijden losse teugels en naar voren rijden. Wel zien dat je niet over tempo gaat. Krijg je les met het paard? Misschien weet je instructrice meer raad Lachen

panchogekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 23:47

Chaelle schreef:
M_aartje schreef:
Wat iemand bij mij op stal doet is zijn handen verder uit elkaar zetten zodat hij niet meer met zn hoofd kan schudden.
Is wel vervelend inderdaad als een paard dat zo erg doet.
Succes ermee

Tsja dat is inderdaad wel een oplossing, maar dan dwing je jou paard in een houding en dat is toch ook niet wat we zoeken? Als ze nou een probleem heeft wat betreft tanden / rug / zadel / .. dan kom je dat niet te weten omdat ze met haar hoofd geen weg meer uitkan. Vind het echt géén goede oplossing.

Ik zou allereerst medisch laten controleren, het bit en zadel ook Lachen Tijdens het rijden losse teugels en naar voren rijden. Wel zien dat je niet over tempo gaat. Krijg je les met het paard? Misschien weet je instructrice meer raad Lachen
ja, ze dacht zelf dat die stress had (veel nieuwe paarden in de bak enzo.. aan het eind van de les ging het namelijk ook stuk beter

iloveuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:49

:j dat heb ik ook ik was gister op wedstrijd met 4tal en hij was maar aan het schudden en ik had me hand al stil en gaf been maar het hielp niet maar als ik gwn rij doet die het ook en als ik dan boos word werkt niet ik zal probeeren me handen van elkaar afte doen kijken of dat beter gaat en als jullie nog tips hebben wil je datdan ff via pb doen :j

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:58

Ehm topic uit 2008 ?? :')

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:48

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:55

Mijn paard deed het ook en die had een brok vuil in d'r oren! Oren schoongemaakt en voilà.....opgelost! Ze wil het ook wel eens doen als d'r manen tegen d'r oren aan komen (tsja merrie hé) effe een staartje maken voor het rijden en voilà....opgelost.

Levidepevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:43

Past het zadel wel goed zoja probeer dan eens bitloos misschien vind hij het bit niet fijn je kan een keerte tik geven is het dan even weg beloon beloon beloon! :j

Levidepevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:44

Oja er kan ook iets in de oren zitten.