Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

M_aartje schreef:Wat iemand bij mij op stal doet is zijn handen verder uit elkaar zetten zodat hij niet meer met zn hoofd kan schudden.
Is wel vervelend inderdaad als een paard dat zo erg doet.
Succes ermee
Tijdens het rijden losse teugels en naar voren rijden. Wel zien dat je niet over tempo gaat. Krijg je les met het paard? Misschien weet je instructrice meer raad
Chaelle schreef:ja, ze dacht zelf dat die stress had (veel nieuwe paarden in de bak enzo.. aan het eind van de les ging het namelijk ook stuk beterM_aartje schreef:Wat iemand bij mij op stal doet is zijn handen verder uit elkaar zetten zodat hij niet meer met zn hoofd kan schudden.
Is wel vervelend inderdaad als een paard dat zo erg doet.
Succes ermee
Tsja dat is inderdaad wel een oplossing, maar dan dwing je jou paard in een houding en dat is toch ook niet wat we zoeken? Als ze nou een probleem heeft wat betreft tanden / rug / zadel / .. dan kom je dat niet te weten omdat ze met haar hoofd geen weg meer uitkan. Vind het echt géén goede oplossing.
Ik zou allereerst medisch laten controleren, het bit en zadel ookTijdens het rijden losse teugels en naar voren rijden. Wel zien dat je niet over tempo gaat. Krijg je les met het paard? Misschien weet je instructrice meer raad
dat heb ik ook ik was gister op wedstrijd met 4tal en hij was maar aan het schudden en ik had me hand al stil en gaf been maar het hielp niet maar als ik gwn rij doet die het ook en als ik dan boos word werkt niet ik zal probeeren me handen van elkaar afte doen kijken of dat beter gaat en als jullie nog tips hebben wil je datdan ff via pb doen