Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. semmiiee schreef:ja ik rijd iedere les een tijd of 10 minuten zonder beugels en laat ik haar reageren op me zit dit doet ze redelijk goed ze luisterd heel goed naar me stem met het trugnemen en met het voorwaards rijden gaat het helemaal super want als ze een overgang moet maken bijv. naar de draf zeg ik 1 keer draf en geef ik zo'n klikje met me tong en ze schiet de mooie draf al weer in en galop begint ook veel beter te worden ze moet het alleen nog een beetje begrijpen ze heeft d'r hele leven al aan teugel gelopen(met rijden) en toen voor ons verblijf 4 jaar lang niet en nu probeer ik het zagjes weer opte pakken en dat loopt supper goed en ze houd er echt super van alleen springen moet ik nog oppassen voor de veiligheid want ze gaat er te snel overheen bijv. een meter te vroeg of te laat springen is normaal volgens haar:P
Jeanine84 schreef:semmiiee schreef:ja ik rijd iedere les een tijd of 10 minuten zonder beugels en laat ik haar reageren op me zit dit doet ze redelijk goed ze luisterd heel goed naar me stem met het trugnemen en met het voorwaards rijden gaat het helemaal super want als ze een overgang moet maken bijv. naar de draf zeg ik 1 keer draf en geef ik zo'n klikje met me tong en ze schiet de mooie draf al weer in en galop begint ook veel beter te worden ze moet het alleen nog een beetje begrijpen ze heeft d'r hele leven al aan teugel gelopen(met rijden) en toen voor ons verblijf 4 jaar lang niet en nu probeer ik het zagjes weer opte pakken en dat loopt supper goed en ze houd er echt super van alleen springen moet ik nog oppassen voor de veiligheid want ze gaat er te snel overheen bijv. een meter te vroeg of te laat springen is normaal volgens haar:P
En wat wil je nou met die slofteugel dan? Je wil haar vastknopen tussen dr benen zodat ze dr hoofd stil houd?
Ik wet niet wat ji jdenkt hoor
suleilitha schreef:Semmie, mag ik weten hoe oud je bent?
_helga_ schreef:ik zou slof doen, ik rijd altijd met slof als het goed gaat doe je de slof iets langer als het slecht gaat iets korter
suleilitha schreef:Met het hoofd schudden wijst op protest, de kans is groot dat het dier protesteert tegen de hand van de ruiter.
TS, probeer eens met een heel lang teugeltje enkel op je zit te rijden, en kijk even wat er dan gebeurt.
Ninx schreef:_helga_ schreef:ik zou slof doen, ik rijd altijd met slof als het goed gaat doe je de slof iets langer als het slecht gaat iets korter
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn god...
suleilitha schreef:Semmie, dit is geen persoonlijke aanval, maar je bent pas twaalf en op die leeftijd nog volop in ontwikkeling om een goede zit te krijgen en een meegaande hand t.o.v. de mond van het paard.
Eerlijk is eerlijk, ik vind het geen goed idee om een 12-jarige met een slof te laten rijden.
My_Lord schreef:mijn pony had ineens een irritante gewoonte om helemaal rond te gaan lopen met haar hals en te gaan schudden met haar hoofd.
Ben bitloos gaan rijden en heb geen last meer van het probleem
semmiiee schreef:suleilitha schreef:Semmie, dit is geen persoonlijke aanval, maar je bent pas twaalf en op die leeftijd nog volop in ontwikkeling om een goede zit te krijgen en een meegaande hand t.o.v. de mond van het paard.
Eerlijk is eerlijk, ik vind het geen goed idee om een 12-jarige met een slof te laten rijden.
ik heb d'r al een jaar en heb al zoveel paarden gereden met slof dus ik zou het echt wel kunnen en ik weet hoe strak ik moet en vooral in het begin laat ik het echt wel losjes hoor!
_helga_ schreef:ik zou slof doen, ik rijd altijd met slof als het goed gaat doe je de slof iets langer als het slecht gaat iets korter
semmiiee schreef:suleilitha schreef:Semmie, dit is geen persoonlijke aanval, maar je bent pas twaalf en op die leeftijd nog volop in ontwikkeling om een goede zit te krijgen en een meegaande hand t.o.v. de mond van het paard.
ik heb d'r al een jaar en heb al zoveel paarden gereden met slof dus ik zou het echt wel kunnen en ik weet hoe strak ik moet en vooral in het begin laat ik het echt wel losjes hoor!
semmiiee schreef:ik heb d'r al een jaar en heb al zoveel paarden gereden met slof dus ik zou het echt wel kunnen en ik weet hoe strak ik moet en vooral in het begin laat ik het echt wel losjes hoor!
Jelleee schreef:*kuch* Penny *kuch*
Jammer dat je zo snel grijpt naar een slof in plaats van naar je zelf te kijken en het probleem rijtechnisch op te lossen.