Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
terpentijn schreef:Tjeez, wat een tips allemaal, nee, het is wel waar, ik heb het alleen maar als ik "zit te dressuren", verder kan ik twee uren buiten rijden (op elk paard dan ook) dan hb ik het nooit. Zit ik dan gewoon te veel mijn best te doen met die lessen, of te krampachtig. Mijn instructeur weegt ook niks, die rijst vier Z2 paarden per dag minimaal, die heeft nooit ergens last van. Tsja, eerst dacht ik ook dat ik te veel "schoof" dus rijbroek met nepleren inzet gekocht, toen was het na de les (en die les duurt een half uur maar) nog erger dan ooit. Kon ik echt vier dagen niet eens normaal thuis op de bank zitten.... Ben ik nou raar bezig, of herkent iemand dit toch? En dan ook nog: ja natuurlijk smeer ik r dan wat op, maar daar blijft dan je onderbroek of boxer aan vastplakken als je even gezeten hebt, dus AUWW, geen optie, trek je de korsten er ook weer vanaf. Moet je daar nou gewoon doorheen, of wat? banketstaaf vraag misschien, maar tsja, ik heb er gewoon last van, je kunt dagenlang niet rijden, in mijn geval dus gewoon 4-5 dagen lang niet, Nou, zou dun ben ik nou ook weer niet. Bontje over je zadel? Dat schuift ZO enorm mee, dat lost niks op. Mogelijkerwijze toch, wat iemand al zei, te hard zadel? Instructeur vindt er echter niks mis mee?
) smeren en wassen met badedas classic (goed voor sneller herstel huid)

op een gegeven moment ging dat zweet denk ik branden en schuren, en had ik op beide billen aan de binnenkant van boven naar beneden grote schuurplekken.
Tweedehands zadels zijn er overigens ook zat met een fijne zit. Let er dan op dat de zitting van het zadel bij jouw formaat kont past
en natuurlijk ook heel belangrijk dat hij goed op je paard past. 
), tot ik weer netjes in balans gezet was en weer recht op mn zadel zat. nu zit ik muurvast en kan ik uuuuuren doorzitten...