Arabesk schreef:_Florien_ schreef:Ik sluit me volledig bij die quotes van Arabesk aan.
toch nog iemand die het leest, begon de moed al te verliezen
Misschien heeft ze alleen je quotes gelezen.. En niet het hele stuk ?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Arabesk schreef:_Florien_ schreef:Ik sluit me volledig bij die quotes van Arabesk aan.
Wijnanda schreef:Arabesk schreef:
Misschien heeft ze alleen je quotes gelezen.. En niet het hele stuk ?
Zal ook wel aan het beestje liggen. Arabesk schreef:Niemand neemt kennelijk de moeite om het aangeboden artikel in de link te lezen.
Enkele quotes van die siteCitaat:Wanneer is een paard "volwassen genoeg" om in training te gaan? En bestaat er zoiets als snel-volwassen rassen? Wel, het mag misschien een schok voor je zijn, maar Dr. Deb Bennett van het Equine Studies Institute - en met haar iedere zichzelf respecterende dierenarts - is absoluut duidelijk: geen enkel paard op deze aardbol, geen enkel ras, geen enkele uitzondering, is volwassen voor hij zes is - een half jaar meer of mindder, misschien.
,
Rody01 schreef:Nee,
Ik bedoel dat ik haar in stap goed ontspannen probeer te rijden
En dat draf met de ervaring wel komt
Rody01 schreef:Nee,
Ik bedoel dat ik haar in stap goed ontspannen probeer te rijden
En dat draf met de ervaring wel komt
suleilitha schreef:Dorienn, een krakend achterbeen kan ook voorkomen bij een ouder dier wat nog niks heeft gedaan, de bijgeluiden zijn vaak luchtbellen in het gewrichtssmeer.
brittje88 schreef:Heb helaas geen rustige omgeving waar ik makkelijk kan gaan wandelen. Hij is nog erg schrikkerig van auto's en fietsen. Zodra dit eruit is word een longeer dag vervangen door wandelen. Helaas als je bij onze stal het pad al af komt sta je eigenlijk op een heel klein weggetje waar auto's nog niet langs elkaar kunnen en tis best druk en ze rijden er nog hard. Maar langs de paddock rijden geregeld auto's en fietsen van ons dus hij begint er langzaam een beetje aan te wennen. Het longeerwerk wat ik doe is absoluut niet zwaar 15/20 min vooral stappen met wat draf.
Heb inderdaad nog helemaal niet gereden. Ben bezig wat dvd's en boeken te kopen voor freestyle en wil dat nog meer uit gaan breiden ook krijg ik wat hulp van iemand met ervaring erbij. Wil eerst lekker het vertrouwen winnen en hem gewoon leuke dingen leren. Hij pakt alles heel snel op en is heel leergierig. Zie ook aan hem dat hij het gewoon allemaal heel erg leuk vind en er plezier in heeft. Het is absoluut niet geforceerd. Ik geniet zo al van m'n paard dat rijden komt nog wel. Heb hem ook nog maar 1 1/2 maand.
Dorienn schreef:suleilitha schreef:Dorienn, een krakend achterbeen kan ook voorkomen bij een ouder dier wat nog niks heeft gedaan, de bijgeluiden zijn vaak luchtbellen in het gewrichtssmeer.
hij is nog maar 12, nu begint het al te beteren omdat hij coninu beweging heeft (weide 24/7) H
is er iets wat ik er aan kan doen? de DA zei me dat het geen kwaad kon, maar je weet nooit.

ongeveer 2/3 dagen niks (gewoon ff opjagen of losgooien ofzo
)