Nibbit schreef:Ok storm, had niet in de gaten dat het om een kleine pony ging.
Maar dan lost dat het probleem denk ik nog niet op?
nou zo klein is hij niet hij is 1.48
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nibbit schreef:Ok storm, had niet in de gaten dat het om een kleine pony ging.
Citaat:thiedeman teugel helpt niet wat kun je nog meer gebruiken???
. neutje schreef:Nibbit schreef:Ok storm, had niet in de gaten dat het om een kleine pony ging.
nou zo klein is hij niet hij is 1.48![]()
lailapri schreef:mijn advies is je verdiepen in de psyche van het paard.
Een paar simpele voorbeeldjes:
-kijken naar de oren van je paard, wie let er dan op de omgeving
-als pony te hard gaat gaan trekken (=opsluiten en hangen) misschien beter naar voren drijven en dan op zit en lichte hulpen terug nemen als je weer contact hebt met het paard
-je ademhaling en jou houding
-etc

XAngel_ schreef:mijn advies is een slof teugel. en als ie echt super hard gaat enz. dan miss. een martigaal..
xMRGANx schreef:ik weet dat ik me hierdoor niet geliefd zal maken, maar toch.. denk je nu echt dat TS écht niet meer naar buiten zal gaan rijden en de hele tijd in de bak rondjes rijden??
Als je een topic plaatst met een vraag over buitenrijden wil dat grotendeels zeggen dat er in de piste geen grote problemen zijn en je graag buiten wil gaan rijden..
Mijn paard rijd in de piste quasi perfect en is doodbraaf, maar is buiten één grote vuurbal op pootjes.
INDERDAAD (sommige) paarden leren er niets van bij als ze moeten worden ingehouden met een slofteugel.. maar endan? Als het nu écht niet anders kan moet je het dan toch maar doen? Op een verstandige manier weliswaar..
Mijn paard stond vandaag heel erg heet tijdens de wandeling, heb zonder hulp van een slofteugel gereden, maar had ik haar in galop laten gaan was ik haar kwijt.
Tijdens het buitenrijden valt er àltijd wel iets nieuws te zien, wat je in een bak niet hebt. Je kunt je paard -volgens mij- niet voorbereiden op het buitenrijden, door in de piste te dressuren...
Nibbit schreef:martingaal vind ik ook niet een goed idee, je kan niet goed opzij sturen omdat je teugels 'vast' zitten