Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
femmiel schreef:Zouw het ook kunnen aan de hand wandelen in de weide&Draven enzo...??? dan denk ik dat ze mij ook gaat vertrouwen
MSophie schreef:Ik zie in je profiel dat je 11 bent, als ik jou was zou ik lekker nog voorlopig met je vader naar buiten gaan. ALs er wat gebeurt kun je niks.. voor je eigen veiligheid.
Frizzer schreef:MSophie schreef:Ik zie in je profiel dat je 11 bent, als ik jou was zou ik lekker nog voorlopig met je vader naar buiten gaan. ALs er wat gebeurt kun je niks.. voor je eigen veiligheid.
ik ben het wel met je eens... MAAR ook al ben je ouder dan 11, in de 20 ofzo, dan kan het nog gebeuren dat je valt en je niks kunt. dus qua leeftijd maakt het niet uit eigenlijk.
xxx
MSophie schreef:Waarschijnlijk heeft jou pony donders goed in de gaten dat ze in de wei rijd en daar niet uit kan en zal dan niet proberen uit te vreten.
buiten is dit wel degelijk anders, stuk meer vrijheid geen draden om haar heen.. OOk als is je pony heel mak hij heeft dat zeker in de gaten. dit is kwestie van vertrouwen opbouwen. En dat vertrouwen krijg je naar mij mening niet door alleen maar altijd op haar te rijden. Ga haar of hem eens lekker uitgebreid borstelen goed verzorgen lekker belonen etc..
Veel tijd daarin steken dat komt die band vanzelf !
je hebt overigens leuke pony:)
Vreemde is mijn pony heeft omgekeerd, in de weide kan ik niet op haar rijden terwijl ik buiten alles met haar kan.

femmiel schreef:Dankjewel.
Ik heb deze week maar 1X kunnen rijden,wegens slechte weer
intral schreef:femmiel schreef:Dankjewel.
Ik heb deze week maar 1X kunnen rijden,wegens slechte weer
Voor de rest wel buiten gestaan? Anders is het niet zo goed. Je moet minstens 3 dagen in de week beweging geven hoor, mits je een gezonde pony hebt.
femmiel schreef:Zouw het ook kunnen aan de hand wandelen in de weide&Draven enzo...??? dan denk ik dat ze mij ook gaat vertrouwen
monsera schreef:femmiel schreef:Zouw het ook kunnen aan de hand wandelen in de weide&Draven enzo...??? dan denk ik dat ze mij ook gaat vertrouwen
Heb je haar nog niet zo lang? Ik denk dat het zeker ook goed is om andere dingen met je pony te doen als alleen rijden.
Verder denk ik dat je er heel goed aan doet om les te gaan rijden. Ik zou niet gaan lessen op de manege want zoals je zelf ook al hebt onder vonden daar krijg je niet genoeg hulp met je probleem is ook niet mogelijk je rijdt daar meestal met veel mensen en iedereen moet een stukje aandacht. Ik zou lekker les gaan rijden bij jou thuis. Je pony mist denk ik {voor zover dat mogelijk is om via de computer te weten} een stukje basis. Mijn pony was ook altijd heel snel in de galop maar ik ben eerst heel goed bezig geweest met de stap en de draf. Ook in de draf wilde mijn pony nog wel eens onder me vandaan lopen. Toen dat veel beter ging ging de galop ook al veel beter. Je moet je niet te veel op de galop richten maar echt op de gehoorzaamheid en de lenigheid van je pony. Als je pony de hoeken afsnijd duidt dat op een balans probleem dat is wel heel moeilijk uit te leggen zo vandaar dat ik je echt adviseer om thuis te gaan lessen. Hoeft ook niet heel duur te zijn maar je kan zoveel meer uit je pony halen.
Sientje schreef:Misschien heb ik er overheen gelezen maar hoe oud is je pony en wat heeft haar vorige baasje met haar gedaan qua rijden etc?
,
Aaronsroos schreef:Hoii!
ik weet hier niet zo veel van hoor,
maar zou het ook niet kunnen helpen om gewoon eens te gaan wandelen aan de hand met je paard? (buiten)
Zo krijgen paarden vertrouwen in jouw en kan je duidelijk maken dat je de leider bent enzo.
Succes in ieder geval
omdat het gras veel te nat is&kans op uitglijden daardoor nog veel en veel groter is
! femmiel schreef:Sientje schreef:Misschien heb ik er overheen gelezen maar hoe oud is je pony en wat heeft haar vorige baasje met haar gedaan qua rijden etc?
Bonny is 10jaar.
De vorige eigenaar heeft voornamelijk Recreatief gereden met buitenrittjes enzo![]()
Maar ik ben erachter gekomen dat Bonny erg slordig word als ik met haar galopeer,en daarom heb ik metmezelf afgesproken dat ze of 1x in de week of 1x in de 2weken dat ik met haar galopeer,en dan mag ze zich ook even laten gaan.
Omdat ik haar niet wil gaan belasten,met vanalles en zo.
Miss dat ik er over een jaartje nog eens op terug kom,natuurlijk als we galop doen word er ook even rustig geoefend en daarna pas als ik het zeg dat ze zich mag laten gaan.
Verder zijn tips voor de putten&Buitenritten alltijd welkom![]()
Bedankt voor alle tips
. Ga maar eens op de put staan met een snoepje in de hand; wedden dat ze die komt halen
. Isabonny schreef:Hee Femke!
De laatste verzorgster van Bonny, Annick, kreeg prive-les op de manege. Daar had ze veel baat bij. Het ging dan voornamelijk om het continu bezig houden van Bonny, want ze was erg gauw afgeleid door vreemde paarden die de bak in en uit liepen.
Wat heel erg hielp, was het rijden van figuren figuren en nog eens figuren. Ze was dan zo bezig, dat ze geen tijd had om een loopje te nemen met Annick.
Annick was daarbij ook nog een beetje bang/gespannen en dat had Bonny heel goed door. Maar door continu links om/ rechts om te draaien had ze geen tijd om geintjes te bedenken en uit te halen.
Dus precies wat al meerderen hier gezegd hebben: veel figuren rijden, zoals slangevoltes, keertwendingen, voltes, gebroken lijnen e.d. Dan ontspant ze zich ook zienderogen.
Wat die putten betreft: die ben ik hier niet vaak tegen gekomen, maar idd, ze maakte altijd een boogje om de put in de straat. Ik heb er nooit zo'n probleem van gemaakt, aangezien de straat breed zat en rustig was en ze er in principe niet echt bij in de buurt hoefde te komen.
Snoepjes willen haar ook nog wel eens over de streep trekken. Ga maar eens op de put staan met een snoepje in de hand; wedden dat ze die komt halen
![]()
.