Zelfvertrouwen onder het rijden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vero83

Re: Zelfvertrouwen onder het rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:34

ja, bij mij heeft het geholpen met wat moeilijkere paarden te beginnen want dan raak je er gewoon aan en leer je van moment 1 ermee omgaan...

maar oke het is niet zo gemakkelijk, ik had geen keuze maar moest ik toen kiezen wou ik ook de gemakkelijkere maar toen ik de stoute gewoon was vond ik er niks meer aan om zo een brave te rijden die zijn rondjes vanzelf liep.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:00

Iemand die al bang is op een lastiger paard zetten kan juist veroorzaken dat de angst alleen maar bevestigd wordt, en dus erger.

Als je net begint met rijden en nog jong bent is het niet zo'n ramp om op een "rotknol" les te hebben. Angst heb je dan toch nog niet zo snel en je leert er zeker veel van. Maar mensen die wat ouder zijn worden zowiezo angstiger. Heb het aan mezelf gemerkt, maar ook aan stalgenootjes. Je gaat de risico's meer inzien. Die meteen op het lastigste paard van stal zetten heeft waarschijnlijk als gevolg dat zo iemand nooit meer durft te rijden en dat zou pas echt zonde zijn.

Dus: In de eerste instantie op een braaf paard, net zolang tot je genoeg vertrouwen hebt opgebouwd om het ook eens op een wat moeilijker paard te proberen.

Een half jaar geleden ben ik weer begonnen met rijden, was ook doodsbang. Heb de eerste maanden alleen maar op de braafste paarden gereden en nu weer zoveel vertrouwen dat ik ook de etters met gemak kan rijden en van een bok niet meer in een paniekaanval schiet, evenals van een staakactie buiten. Dat vrijwel ieder paard gewoon doet wat ik vraag of wil.

Zonder de hulp van een goede instructeur was me dit nooit gelukt!

En, wat ik in mijn vorige postje nog vergeten was: Beterschap met je arm natuurlijk!

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 15:27

Dankjewel allemaal, ja zodra ik uit het rot gips ben, spring ik meteen weer op een paard Haha! ik ben niet echt banger geworden ofzo door deze val, dus dat vind ik al een hele vooruitgang van mezelf.. maar bedankt voor alle nuttige tips. ik heb er echt wat aan!!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:30

kensha schreef:
Hier kan ik mee over praten Haha!

Ik was zelf vrij bang met me 1e draaf lessen omdat ik nog niet vrij goed kon zit/staan in het draven en aangezien de instructeur dat wist heb ze vrij wel aantal gemene dingen met me uitgehaalt.[wel wat normaal is voor bij het rijden]

Maar dat was goed ook want toen was ik ook echt gedwongen om me angst te overwinnen en dat heb ik gedaan. Heb vrijwel geen angst meer tijdens het draven.

Gemene dingen met je uitgehaald?? Boos! Ik was hartstikke lief voor je!! Clown
Wacht maar schurk tot je volgende les...ik zal je krijgen...dat word zonder beugels een 1/2 uur lang en dan lichtrijden...dijen heffen en ik weet er nog wel een paar te verzinnen. Moet je eens zien hoe gemeen ik echt ben! Haha! Haha! Haha!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:20

aerdenhout1 schreef:
kensha schreef:

Ik was zelf vrij bang met me 1e draaf lessen omdat ik nog niet vrij goed kon zit/staan in het draven en aangezien de instructeur dat wist heb ze vrij wel aantal gemene dingen met me uitgehaalt.[wel wat normaal is voor bij het rijden]

Maar dat was goed ook want toen was ik ook echt gedwongen om me angst te overwinnen en dat heb ik gedaan. Heb vrijwel geen angst meer tijdens het draven.

Wacht maar schurk tot je volgende les...ik zal je krijgen...dat word zonder beugels een 1/2 uur lang en dan lichtrijden...dijen heffen en ik weet er nog wel een paar te verzinnen. Moet je eens zien hoe gemeen ik echt ben! Haha! Haha! Haha!

Whoosh! Oeis dat beloofd

Ach gut Kensha

Haha!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:48

aerdenhout1 schreef:
kensha schreef:

Ohw ik heb me levens verzekering al omhoog gezet Clown Haha!

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 10:03

Kunnen we even on-topic blijven? Knipoog