Wegrennen bij het opstappen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Irma_Maandag

Re: Wegrennen bij het opstappen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 00:45

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:42

Eerst en tweede keer ging het goed ? ben je misschien te hard gaan zitten, een ander zadel er op? Staat hij wel stil als je even met iemand staat te praten of staat hij dan ook te drentelen? In dat geval eerst trainen om stil te staan als jij dat wil . Ach gut

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:06

ben erg blij met dit topic. Mijn verzorgpony blijft ook niet stil staan. Als iemand haar vasthoud gaat het beter. Ze wil gewoon onder het werken uitkomen, als je er eenmaal opzit gaat het goed. Heb gisteren mn knie flink zeer gedaan toen ze ervan door galopeerde toen ik nog maar met 1 voet in de beugel stond.
Heb haar daarna vast laten houd, maar vind dat ik het toch zonder hulp moet kunnen en dat lukt meestal niet. Kan haar maar 1x in de week rijden, dus verbeteringen doorvoeren kan niet altijd even snel Verdrietig
Trek haar steeds terug als ze wegloopt, maar zou ik haar ook een tikje kunnen geven met het zweepje, of is dat niet zo verstandig?

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:45

ik zette die van mij iedere keer naar dezelfde plek terug en als ze echt niet wilde luisteren kon ze van mij een tik krijgen ja Knipoog

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:16

als een paard niet blijft staan is het altijd handig om hem met zn hoofd richting muur te zetten zo kan ie niet vooruit lopen.
zelf doe ik dit bij de jonge paarden maar ook strijk ik ze even met mijn hand achter het zadel iedere keer en stap dan op, na een paar keer merk je dat het gerust steld, het is voor de paarden gewoon een teken dat ik nu op ga stappen.
wat ook werkt is met een krukje opstappen, veel paarden houden er niet van als er van onderuit wordt opgestapt, dit ligt ook aan de manier hoe je opstapt. sommige mensen hangen heel erg aan het zadel en trekken zich omhoog, of als ze boven zijn ploffen ze in het zadel. dit is niet echt prettig. als je met een krukje zou opstappen is daar voor de kans al veel kleiner
succes, met rust los je veel op

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 07:47

Wij zetten ze altijd met het hooft de bak in, dan weet je dat als ze gaan lopen bijna altijd recht vooruit gaan, weet je niet als hij naar de muur staat, ik hou ze wel altijd vast aan de lange lijn, ga steeds verder weg staan als ze stil staan, zodat de ruiter eigenlijk alles zelf doet, ik ben dan de laatste die ingrijpt als dat nodig is. Ach gut