Ziet er mss relaxed uit maar dat was het gevoel niet, heel vaag!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Brennivin schreef:Ik volg dit ook even, ben benieuwd naar de antwoorden.
Zelf zal ik hem in een volte zetten en het op hetzelfde punt nog een keer proberen. Maarja, dan kan je lang bezig zijn.

en toen schoot ik in volle galop weg. Hoe ik het deed? Geen idee
Moet je op een heet paard zitten, klein beetje aansporen en in de zevende hemel zweven
en het zat heerlijk! 
Shanedow schreef:Ik lees in je profiel dat je veel buitenrijd en eigenlijk niet in de bak. Meschien dat je dat ook wat vaker moet doen.
Je geeft ook aan dat je buiten leuker vind, maar als hij netjes loopt in de bak kun je ook genieten, toch moet je even door
de zuure appel heen bijten. Als jij hem in de bak recht hebt lopen en mooi in balans en dan probeert aan te springen en hem eventueel een klein tikje bij geeft moet het toch wel lukken. Ik heb ook het beetje het idee dat wanneer hij bokt en verder draaft jij het toelaat(omdat je niet aangeeft wat je doet als hij dat heeft gedaan).
Zelf hebben we enkele friezen op stal staan die allemaal op hun eigenmanier problemen hebben met het aanspringen of de galop zelf.
Sommige springen in een sprong aan in de galop, andere totaal niet, en andere doen het in één keer goed. Probeer ook eens met iemand te rijden en dan samen aanspringen in de galop. HHet paard moet dan wel luisteren naar joun hulpen maar word ook gestimuleerd door zijn soort genoten. En probeer dit dan zodannig op te bouwen dat hij op een gegevent moment naar joun hulpen zonder die stimulatie moet kunnen aanspringen.
ik wete niet of je er wat aan hebt maar het heeft bij mij in praktijk ervaring geholpen
succes verder