Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tamaramt schreef:bang zijn is een akelig iets idd en heeft een wisselwerking op je paard
mijn paard is supergevoelig op mijn gedrag en stemming
ik heb vroeger heel veel jonge paarden gereden, gecorrigeerd enz. en het waren altijd moeilijke en soms hele gevaarlijke paarden
en ik heb vele nare ongevallen met ze meegemaakt maar ook heel veel van ze geleerd en veel lef gekregen
echter nu ik wat ouder ben is dat lef zo goed als verdwenen; toen mijn paard gisteren aan de kletter ging had ik ook ff zoiets van ...![]()
maar meteen daarna was ik zo kwaad /gefrustreerd dat ik hem meteen aangepakt heb
in een grote wei is idd wat moeilijker maar als die wei afsluitbaar is zodat ze de wei niet af kan zou ik toch echt mijn tip eens gaan gebruiken
verstand ff op o , niet bang zijn(is moeilijk maar laat je kwaadheid/frustratie) het even overnemen
let wel op dat de wei niet te glad is en draai anders ff kalkoenen in (als je tenminste ijzers hebt) zodat je paard niet onderuit kan glijden
zorg dat je de controle terug krijgt over je paard en zet hem terug op zijn plaats
het paard dient respect voor je te hebben!!

Ik heb hm keihard laten werken en daarna idd goed laten uitstappen en zeer goed beloond. Sindsdien heeft hij op een enkele keer na geen gekke fratsen meer uitgehaald qua racen. Nu ben ik nog steeds aan het oefenen met galop...
Om even terug te komen op de reactie van Cassole... Paardrijden is gewoon een gevaarlijke sport en het heeft altijd meer risico's dan bijv. badmington. Je werkt samen met een dier en af en toe kan dat botsen en dan moet je elkaar gewoon even duidelijk maken wie de leiding heeft en wie er moet luisteren. En trouwens, een ongeluk zit in een klein hoekje en daar kan geen hulpteugel zekerheid over bieden..
(dit was trouwens geen bangmakerij hoor , Sodeletuut) Ik weet zeker dat dit kan lukken. Je moet gewoon doorzetten en laten zien wie hier de leiding heeft. (Jij, dus he...)
MyHorseGirl schreef:Het is me laatst nog gebeurd met mijn draakje Okki.
Was buiten in de duinen, we zaten in galop, en ineens, ging ze heel hard rennen. Wat ik heb gedaan, eerst kalmeren met mijn stem van ho maar ho maar, dat werkt erg goed bij haar, maar ze luisterde niet, dus toen heb ik haar een klein rondje laten maken waardoor ze wel moest stoppen..
Idd, niet bang zijn, op dat moment moet je even geen emotie hebben zeg maar, want dat slaat over op je paard..
Verder vind ik het idee: korte galopjes erg goed.. ga ik zelf ook even proberen![]()
Succes met je GP paard
Ga ik ook zeker doen!
Sodeletuut schreef:tamaramt schreef:bang zijn is een akelig iets idd en heeft een wisselwerking op je paard
mijn paard is supergevoelig op mijn gedrag en stemming
ik heb vroeger heel veel jonge paarden gereden, gecorrigeerd enz. en het waren altijd moeilijke en soms hele gevaarlijke paarden
en ik heb vele nare ongevallen met ze meegemaakt maar ook heel veel van ze geleerd en veel lef gekregen
echter nu ik wat ouder ben is dat lef zo goed als verdwenen; toen mijn paard gisteren aan de kletter ging had ik ook ff zoiets van ...![]()
maar meteen daarna was ik zo kwaad /gefrustreerd dat ik hem meteen aangepakt heb
in een grote wei is idd wat moeilijker maar als die wei afsluitbaar is zodat ze de wei niet af kan zou ik toch echt mijn tip eens gaan gebruiken
verstand ff op o , niet bang zijn(is moeilijk maar laat je kwaadheid/frustratie) het even overnemen
let wel op dat de wei niet te glad is en draai anders ff kalkoenen in (als je tenminste ijzers hebt) zodat je paard niet onderuit kan glijden
zorg dat je de controle terug krijgt over je paard en zet hem terug op zijn plaats
het paard dient respect voor je te hebben!!
Tja, mijn paard glijd dus wel snel uit in de wei.. Daarom galopeer ik meestal ook geen scherpe bochten enzo, want we zijn al een keer bijna zo gevallen en dat vind ik ook gevaarlijk.. Ik heb geen ijzers, dus kalkoenen kunnen ook niet..
Lastig dit..
Kelnardo schreef:Nee, ik ben zeker niet tegen hulpteugels ze kunnen echt heel goed werk doen maar dit is gewoon echt op te lossen zonder..![]()
Probeer gewoon het koppie koel te houden en wordt maar eens enorm kwaad op dat knolleke van je, laat hem maar werken, wil ze niet stoppen dan gaan (tamaramt heeft daar gelijk in) en laat dr maar gaan net zolang tot ze niet meer wil, ik heb tegen die van mij voor alles uitgescholden wat God verboden heeft maar het heeft gewerkt want opeens had hij weer door dat er wat op zn rug zat dat ok gevoel had.![]()
Ik heb hm keihard laten werken en daarna idd goed laten uitstappen en zeer goed beloond. Sindsdien heeft hij op een enkele keer na geen gekke fratsen meer uitgehaald qua racen. Nu ben ik nog steeds aan het oefenen met galop...
Om even terug te komen op de reactie van Cassole... Paardrijden is gewoon een gevaarlijke sport en het heeft altijd meer risico's dan bijv. badmington. Je werkt samen met een dier en af en toe kan dat botsen en dan moet je elkaar gewoon even duidelijk maken wie de leiding heeft en wie er moet luisteren. En trouwens, een ongeluk zit in een klein hoekje en daar kan geen hulpteugel zekerheid over bieden..
(dit was trouwens geen bangmakerij hoor , Sodeletuut) Ik weet zeker dat dit kan lukken. Je moet gewoon doorzetten en laten zien wie hier de leiding heeft. (Jij, dus he...)
![]()
tamaramt schreef:Sodeletuut schreef:
Tja, mijn paard glijd dus wel snel uit in de wei.. Daarom galopeer ik meestal ook geen scherpe bochten enzo, want we zijn al een keer bijna zo gevallen en dat vind ik ook gevaarlijk.. Ik heb geen ijzers, dus kalkoenen kunnen ook niet..
Lastig dit..
is het momenteel glad in die wei??
als dat niet zo is gewoon toch eens proberen
en anders ff niet meer in die wei rijden totdat de wei droog is en dan opnieuw proberen
omtrekken met 1 teugel is ook als tip gegeven(heb ik dus gisteren ook gedaan)
is niet paardvriendelijk misschien maar kan wel grote problemen voorkomen en ten slotte; als het paard ervanddor gaat/op hol enz. is dat ook niet echt mensvriendelijk
MyHorseGirl schreef:Ik blijf even meelezen als je het niet erg vind![]()
Oo onze paarden zijn zo GP getalenteerd..
Sodeletuut schreef:MyHorseGirl schreef:Ik blijf even meelezen als je het niet erg vind![]()
Oo onze paarden zijn zo GP getalenteerd..
MAG NIET![]()
ochja, maar GP paarden kunnen ook probleempjes hebben he..

x_soofjuhxXx schreef:hmm... Ik heb een soortgelijk probleem, maar ik rijd alleen buiten, over geasfalteerde wegen. Maar de pony waar ik op rijd wil heel graag rennen. Op de volte lukt dus niet... iemand enig idee? Op mijn zit reageert ze ook niet echt veel...