suleilitha schreef:Haha, springt 1.60. Is dat hoogspringen of verspringen?
Ik denk dat de punt verkeerd staat = 0.16 m
Ontopic: jahoor dat kan en niet geprobeerd is altijd misgeschoten
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
suleilitha schreef:Haha, springt 1.60. Is dat hoogspringen of verspringen?
flitzz schreef:Ik ben het hier niet mee eens(uitzonderingen daar gelaten). Toen ik mijn paardje kocht was ze bijna 11 jaar oud, ze zou dubbel L zijn. Na maanden van aanmodderen en eraf vallen heb ik de vorige eigenaar(die op de papieren stonden) eens gebeld. Wat bleek ze was toen ongeveer een maand of 8 bij die mensen weg. Ik had haar toen inmiddels al een maand of 3-4. Ze was daar als 3 jarige ingereden, en daarna was er niets meer met haar gedaan dan mee gefokt. Toen ze bij die mensen is weggegaan is ze bij een andere handelaar weer opnieuw ingereden.(toen bijna 11 jaar oud)
Mijn merrie kon daar dus absoluut niet mee omgaan. Ik heb uiteindelijk met haar zo'n 1½ jaar aangemodderd, en toen de hoop maar opgegeven. En ben haar ook voor de fokkerij gaan gebruiken. Ze veranderde van een nerveus en gevoelig paardje die overal van schrok en in haar angst dan boven op me sprong naar een lief en aanhankelijk paardje. Mijn mening is dat niet ieder paard daar nog voor geschikt is.

) Ging goed hoor, had het veel erger verwacht, aangezien er 7 jaar letterlijk NIKS met dat beest gedaan is behalve een beetje knuffelen en vetmesten...! Kan heel goed hoor, het licht vooral van het karakter/geschiedenis van zo'n paard af, echt niet v.d. leeftijd hoor, oudere paarden zijn juist rustiger (tenminste.. dat denk ik?)
Tien schreef:suleilitha schreef:Haha, springt 1.60. Is dat hoogspringen of verspringen?
Ik denk dat de punt verkeerd staat = 0.16 m![]()
Ontopic: jahoor dat kan en niet geprobeerd is altijd misgeschoten
suleilitha schreef:_Daniella schreef:nee dat ook niet.
Dan, gezien je leeftijd en ervaring, uitkijken met hoofdstel en longeersingel. Tuigers kunnen ontzettend lomp zijn en hebben vaak vreemde streken. (zijn niet altijd even eerlijk) Ga i.i.g. niet aan de gang zonder de hulp van een volwassene die 1. veel lef heeft en 2. lichamelijk ook wat heeft te vertellen.
Verder moet je niet bang te zijn om slecht gedrag (de gemiddelde tuiger mag graag trappen) meteen de kop in te drukken.