tips mbt rechter galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vero83

Re: tips mbt rechter galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:05

Vonnie84 schreef:
Ik heb niet veel gelezen. Maar verkeerd aanspringen duidt ALTIJD op een paard uit balans. Vaak lopen ze dan scheef. Omdat ze scheef lopen, kunnen ze niet goed aan springen. Daarom helpt het ook zo goed om op een volte aan te springen. Sommige paarden zijn echter zo scheef, dat een volte niet genoeg helpt. Zet je paard schouderbinnenwaarts en gallopeer dan aan. Dan kunnen ze het vaak wel.
Daarnaast: ga werken aan het rechtrichten. Dat is het enigste wat dit probleem (de oorzaak) op kan lossen.

Zo ongeveer alle tips die ik hierboven globaal lees, hebben te maken met wat ik hier bovenstaand typ.

jazeker dat klopt, dat zei mijn lesgeefster ook. maar rechtrichten gaat niet vanzelf en niet in 1x he.
dus veel oefenen en daarom uit de volte rechtdoor rijden om balans te vinden.

wat bij mij ook hielp was op de linker zijde de linkergalop aanspringen en dan van hand veranderen en vliegende galopwissel... heel raar maar doet die super goed.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:18

Vero83 schreef:
Vonnie84 schreef:
Ik heb niet veel gelezen. Maar verkeerd aanspringen duidt ALTIJD op een paard uit balans. Vaak lopen ze dan scheef. Omdat ze scheef lopen, kunnen ze niet goed aan springen. Daarom helpt het ook zo goed om op een volte aan te springen. Sommige paarden zijn echter zo scheef, dat een volte niet genoeg helpt. Zet je paard schouderbinnenwaarts en gallopeer dan aan. Dan kunnen ze het vaak wel.
Daarnaast: ga werken aan het rechtrichten. Dat is het enigste wat dit probleem (de oorzaak) op kan lossen.

Zo ongeveer alle tips die ik hierboven globaal lees, hebben te maken met wat ik hier bovenstaand typ.

jazeker dat klopt, dat zei mijn lesgeefster ook. maar rechtrichten gaat niet vanzelf en niet in 1x he.
dus veel oefenen en daarom uit de volte rechtdoor rijden om balans te vinden.

wat bij mij ook hielp was op de linker zijde de linkergalop aanspringen en dan van hand veranderen en vliegende galopwissel... heel raar maar doet die super goed.

Dat is recht maken. Rechtrichten is een paard aan beide zijden even soepel en gespierd maken waardoor een paard ook recht kan lopen (even kort door de bocht). Dat bereik je niet alleen met voltes en dan rechtdoor.

Vero83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:31

ja, wat rechtrichten inhoud wist ik wel maar welke specefieke oef meetellen in de oef wist ik niet

Vero83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:33

ik spreek hier ook over een heel jong paard wat van nature scheef is (zoals de meeste) en nog maar 4 maand onder zadel. Het paardje heeft heel veel moeilijkheden met voltes heel scheef, valt naar binnen of buiten lijkt wel of je met een plank een volte moet rijden.

Dus heel veel rechtrichten...