Wijken lijkt onmogelijk!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wijken lijkt onmogelijk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:20

Het is maar waar je genoegen mee neemt, Maresie. Ik vind een zeven op wijken niet uitzonderlijk hoog, eerlijk gezegd. Het is ruim voldoende maar zeker geen topscore.

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:09

suleilitha schreef:
Het is maar waar je genoegen mee neemt, Maresie. Ik vind een zeven op wijken niet uitzonderlijk hoog, eerlijk gezegd. Het is ruim voldoende maar zeker geen topscore.

wie heeft het hier over een topscore?????????
kijk ik ben geen anky dus erg tevreden met een 7 ,wat zeker ruim een voldoende is en waar we heel blij mee zijn

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:20

Je mag blij zijn met een 7...
Maar volgens mij moet je wel altijd streven naar verbetering Lachen.

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:25

Lindake daar ben ik het hellemaal mee eens Ja
en we trainen ook lekker verder Knipoog

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:11

maresie schreef:
Lindake daar ben ik het hellemaal mee eens Ja
en we trainen ook lekker verder Knipoog

Mooi zo Lachen

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:17

Ben intussen wel benieuwd naar TS zijn vorderingen???

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:58

Wat ook nog wel eens wil helpen, iemand die ernaast loopt en even z'n kont opzij drukt.

priekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 19:38

suleilitha schreef:
Dus je hebt nog geen les gehad, ik zou maar les nemen om dit soort dingen goed aan te leren. Beter voor jezelf en voor het peerd in kwestie. Beter meteen goed aanleren dan eerst weer dingen afleren alvorens je opnieuw kunt gaan beginnen.

Heb wel les gehad... sorry, maar ik ben niet zo vaak online, dus reageer ik niet overal even snel op.
Maar ik heb wel les, maar dat is eigenlijk in de springles..

Maarja, kan het wel een keer vragen opzich..

priekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 19:41

lientjeds schreef:
Ben intussen wel benieuwd naar TS zijn vorderingen???

Vanmiddag heb ik haar een halve meter naast de hoefslag geparkeerd, en toen wat geprobeerd. het ging best goed, ze week (week? is het wijkte? Haha! ) 1 stapje goed..!!

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 08:56

En nu op naar de 2 stapjes Knipoog

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:02

Misschien een gekke vraag, maar werk je haar niet (onbewust) tegen met je zit/gewichtshulpen?

priekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 18:43

Heino schreef:
Misschien een gekke vraag, maar werk je haar niet (onbewust) tegen met je zit/gewichtshulpen?

Haha vind ik geen gekke vraag hoor..! Knipoog
Maar ik denk toch eigenlijk niet dat dat zo is.. Als ze bijvoorbeeld vast staat, aan de muur ofzo, en ik duw tegen de zijkant van haar kont, loopt ze ook altijd eerst met haar voorbenen weg..

priekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 18:44

lientjeds schreef:
En nu op naar de 2 stapjes Knipoog

Ja, haha, heb het vandaag weer geprobeerd, maar ze snapt het echt niet! Zoals ik al heb gezegd, snapt ze het ook niet als ze aan de muur vaststaat, en ik duw tegen de zijkant van haar kont, of geef een klein tikje tegen haar kont, dan loopt ze altijd eerst met haar voorbenen weg.

Vanmiddag probeerde ik het dus, en ze snapte er helemaal niks meer van! Ze was helemaal in de war! Ze liep achteruit, toen dwars door alles heen vooruit, en toen bijna in de sloot!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:58

het lijkt me slim om uit te proberen of de pony het niet snapt of dat jij het verkeerd doet. Doet ze met een andere ruiter precies hetzelfde? Anders ben je misschien namelijk aan de verkeerde kant op zoek naar een oplossing...

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 06:47

Toch moet je doorzetten, want het eurokwartje moet gaan vallen.
Mijnes snapte er ook de eerste keer niks van. De tweede keer liep hij een kant super op en de andere kant ging hij zelfs omhoog omdat hij het niet snapte. Toch vol blijven houden, telkens rustig dezelfde hulpen geven en op een gegeven moment ging ie opzij. Uitbundig beloond en toen even ander werk en toen weer opnieuw. Toen hij wat meer pasjes opzij ging, beloond met een suikerklontje en opzij dat hij daarna ging Haha! Haha! !

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:56

Op zich is het niet erg als ze voorbenen ook verzet, uiteindelijk moet wijken ook vooral VOORWAARTS gebeuren, en pas dan zijwaarts...

Maar toch proberen van die achterhand mee te laten schakelen uiteraard.

geduld... en elke keer opnieuw van vooraf aan beginnen en zo volhouden, uiteindelijk zal ze langzaam maar zeker wel beginnen snappen wat jij bedoelt.

En dan belonen hé! zoals Jnien ook zegt.
Geef die maar goeie knuffel als ze het goed doet Knipoog

priekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 12:19

Zwerte schreef:
het lijkt me slim om uit te proberen of de pony het niet snapt of dat jij het verkeerd doet. Doet ze met een andere ruiter precies hetzelfde? Anders ben je misschien namelijk aan de verkeerde kant op zoek naar een oplossing...

Er rijdt niemand anders op, ze kan namelijk best druk doen en is helemaal aan mij gewend. Maar bij de andere paardjes lukt het ook, als ik de hulpen geef, en de instructeur weet het ook even niet meer, want ik geef gewoon de hulpen. Maar 'k blijf gewoon doorgaan!

priekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 12:20

Jnien schreef:
Toch moet je doorzetten, want het eurokwartje moet gaan vallen.
Mijnes snapte er ook de eerste keer niks van. De tweede keer liep hij een kant super op en de andere kant ging hij zelfs omhoog omdat hij het niet snapte. Toch vol blijven houden, telkens rustig dezelfde hulpen geven en op een gegeven moment ging ie opzij. Uitbundig beloond en toen even ander werk en toen weer opnieuw. Toen hij wat meer pasjes opzij ging, beloond met een suikerklontje en opzij dat hij daarna ging Haha! Haha! !

Haha wat leuk!
Maarja, mijn haflingertje is gewoon een beetje dom Haha!
Nee hoor, ze moet het gewoon nog helemaal leren, maar ze heeft nog maar 1 keer 1 stapje goed gedaan,en ik probeer het elke dag..!

Dus moet nog lang volhouden denk ik!

priekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 12:21

lientjeds schreef:
Op zich is het niet erg als ze voorbenen ook verzet, uiteindelijk moet wijken ook vooral VOORWAARTS gebeuren, en pas dan zijwaarts...

Maar toch proberen van die achterhand mee te laten schakelen uiteraard.

geduld... en elke keer opnieuw van vooraf aan beginnen en zo volhouden, uiteindelijk zal ze langzaam maar zeker wel beginnen snappen wat jij bedoelt.

En dan belonen hé! zoals Jnien ook zegt.
Geef die maar goeie knuffel als ze het goed doet Knipoog

Haha, dat is zo, maar zij loopt alleen met haar voorbenen, en dan staat ze dus helemaal scheef.. Ja, nee, dat is het niet helemaal, maar weet even niet hoe ik het anders moet uitleggen.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:28

Tja misschien toch eerst dressuurles proberen.
Wijken leer je een paard/pony niet door eenvoudig af te wenden bij A en dan op zij te drukken. Je moet haar eerst de hulpen leren begrijpen.
Probeer haar eens te laten halt houden en tijdens de overgang druk je haar achterhand weg, de voorbenen moeten dan blijven staan. Ik heb het idee dat ze de hulpen helemaal niet snapt.
Voltes openen en sluiten wil ook nog weleens helpen mits het dan op de goede manier gebeurt.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:31

Oplossing is ....Les van een gediplomeerd instructrice!
Dan kan zij uitleggen hoe en waarom en dat scheelt zowel voor jou als je paard een hoop gedoe