Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

suleilitha schreef:Het is maar waar je genoegen mee neemt, Maresie. Ik vind een zeven op wijken niet uitzonderlijk hoog, eerlijk gezegd. Het is ruim voldoende maar zeker geen topscore.
. 
maresie schreef:Lindake daar ben ik het hellemaal mee eens![]()
en we trainen ook lekker verder
suleilitha schreef:Dus je hebt nog geen les gehad, ik zou maar les nemen om dit soort dingen goed aan te leren. Beter voor jezelf en voor het peerd in kwestie. Beter meteen goed aanleren dan eerst weer dingen afleren alvorens je opnieuw kunt gaan beginnen.
lientjeds schreef:Ben intussen wel benieuwd naar TS zijn vorderingen???
) 1 stapje goed..!!
Heino schreef:Misschien een gekke vraag, maar werk je haar niet (onbewust) tegen met je zit/gewichtshulpen?
lientjeds schreef:En nu op naar de 2 stapjes
!
Zwerte schreef:het lijkt me slim om uit te proberen of de pony het niet snapt of dat jij het verkeerd doet. Doet ze met een andere ruiter precies hetzelfde? Anders ben je misschien namelijk aan de verkeerde kant op zoek naar een oplossing...
Jnien schreef:Toch moet je doorzetten, want het eurokwartje moet gaan vallen.
Mijnes snapte er ook de eerste keer niks van. De tweede keer liep hij een kant super op en de andere kant ging hij zelfs omhoog omdat hij het niet snapte. Toch vol blijven houden, telkens rustig dezelfde hulpen geven en op een gegeven moment ging ie opzij. Uitbundig beloond en toen even ander werk en toen weer opnieuw. Toen hij wat meer pasjes opzij ging, beloond met een suikerklontje en opzij dat hij daarna ging![]()
!
lientjeds schreef:Op zich is het niet erg als ze voorbenen ook verzet, uiteindelijk moet wijken ook vooral VOORWAARTS gebeuren, en pas dan zijwaarts...
Maar toch proberen van die achterhand mee te laten schakelen uiteraard.
geduld... en elke keer opnieuw van vooraf aan beginnen en zo volhouden, uiteindelijk zal ze langzaam maar zeker wel beginnen snappen wat jij bedoelt.
En dan belonen hé! zoals Jnien ook zegt.
Geef die maar goeie knuffel als ze het goed doet