Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lielle schreef:ik snap eigenlijk maar weinig van dat laatste bericht, waar heeft hij een hekel aan en wat is er op de poetsplaats anders?
Maar als hij aan de hand dus super gehoorzaam is, zou je ook met je stem eens kunnen waarschuwen weer dreigt uit te breken. Veel paarden weten maar al te goed van "uh", of "nee" betekent en ook onder de man weten ze dan feilloos wat je bedoelt.
Suusje92 schreef:Lielle schreef:ik snap eigenlijk maar weinig van dat laatste bericht, waar heeft hij een hekel aan en wat is er op de poetsplaats anders?
Maar als hij aan de hand dus super gehoorzaam is, zou je ook met je stem eens kunnen waarschuwen weer dreigt uit te breken. Veel paarden weten maar al te goed van "uh", of "nee" betekent en ook onder de man weten ze dan feilloos wat je bedoelt.
hij luistert ook wel naar me stem, maar onder zadel heb ik ;t nog neit geprobeerd dus dat zal ik eerst een sproberen. en met dat berichtje dat jij mij niet kent wat je zelf had geplaatst was neit tegen jou
) maar als een paard met mij aan de haal dreigt te gaan, krijgt hij toch wel eens een 'laat dat' om je horen, en zelfs in de ring. Dat is echt een onzin argument, je stem is juist een enorm waardevol hulpmiddel met rijden. Niet eindeloos kletsen, maar wel als een duidelijk belonend of bestraffende opmerking. poes schreef:Ik zie dit eerder als een rijprobleem en ik denk dat het dan ook best onder het zadel op te lossen valt, al blijft grondwerk uiteraard zeer belangrijk!
Suusje92 schreef:zelf heb ik genoeg ervaring qua streken en paarden maar hier kom ik echt neit uit, heb hellemala kapot meppen met de zweep heeft geen nut een tikje reageert hij niet op vroeg reageren doe ik al minstens 20 m voor de bocht al. Het paard is goed doorgereden het meisje wat m heeft ingereden kon er van alles mee volgens de eigenaresse.