Naar beneden kijken..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horsething

Re: Naar beneden kijken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:47

Misschien kun je een keer een houding en zit workshop volgen met een equisimulator. Je wordt dan precies gewezen op jou slechte maar natuurlijk ook jou goede punten. 't Balingehof geeft deze workshops nu ook bij mij op stal in Noord Brabant (mocht Friesland te ver zijn voor je).

Groetjes Wendy

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:42

Ik heb hier ook veel moeite mee. Ik denk er wel af en toe aan maar nog lang niet vaak genoeg. Mijn houding is meteen stukken mooier wanneer ik rechtuit kijk.

Mijn instructrice zegt vaak dat ik moet kijken waar ik naartoe ga, vooral als je een oefening rijdt.

Mijn motivatie om niet naar het paard te kijken, is dat ik moet leren voelen (en niet kijken) hoe het paard loopt, zodat ik vanuit mijn gevoel het paard ga corrigeren, ipv alleen wat je ziet (je ziet namelijk alleen het hoofd, en niet de rug en de achterhand). Een beetje krom uitgelegd misschien maar bij mij helpt het wel!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:05

ik heb daar ook last van!
nu gaat het ook wat beter omdat, op een manege waar ik naartoe ga achter elkazar rijden is en dan moet je wel voorje kijken als je de lesgever (weer) niet goed hebt verstaan :p
maar thuis en op de andere mangege waar je kiest hoe je rijd is het bij mij ook vreselijk :p

_Eigenwijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:32

Iemand ernaast en constant laten zeggen.
Dat is het enige dat bij mij geholpen heeft Nagelbijten / Gniffelen

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:26

haha Tong uitsteken dat heb ik nou ook, ik ben het mezelf aan het afleren door de hele tijd te denken
OMHOOG LOERE ! Haha! werkt best wel goed Bloos

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:56

Springles nemen en lijntjes springen of balkjes lopen, dan moet je constant kijken waar je heen gaat en kun je dus niet naar beneden kijken.