Dit is ook een mooie foto dat Gilco aan de teugel loopt
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
angelax schreef:dat weet ik. ik heb ook gezegd hij houdt zijn hoofd erg laag. met teugels korter worden de teugels meestal gewoon uit mijn handen getrokken.
Olympus_ schreef:Klopt het dat paarden het makkelijker vinden om in stap en galop te zakken, dan in de draf? Dat zie ik namelijk met de jonge fries die ik rijd. Die zakt (uit ontspanning uiteraard) mooi in stap en in galop redelijk, maar in draf vindt hij dat moeilijk. Hij maakt ook niet echt aanstalten om te zakken, weet iemand hoe je dat het beste kan 'oplossen?' (veel overgangen en voltes doen we al..)
Echt haast heeft het niet, het komt tenslotte vanzelf wel een keer, maar ik ben benieuwd wat er hier over gezegt wordt
Olympus_ schreef:De eigenaresse rijd er zelf ook op en heeft eigenlijk hetzelfde probleem. Misschien rijden wij dan wel exact hetzelfdeDat het aan mij ligt ben ik bijna van overtuigt, maar ik zocht eigenlijk tips in het algemeen over hoe je het paard kan laten zakken in draf (als dat zijn moeilijke gang is). Halsstrekken doet hij ook niet of nauwelijks in draf.
Ik longeer gemiddeld 2x per week met pessoa, dat doet hij opzich goed, maar je ziet dat hij er moeite mee heeft. Zal het dan toch iets met evenwicht te maken hebben ofzo?
aerdenhout schreef:Een paard aan de teugel rijden kan je niet leren uit een boekje.Het is een gevoel wat je moet krijgen,en de beste hulp is nog steeds de hulp van iemand vanaf de kant die er verstand van heeft.Met andere woorden ,via een topic als dit, kan je niemand een goed advies geven want elk paard is, net als elke ruiter, weer anders!!