Ik zat net ook nog te bedenken onder het bellen en soep koken (hoezo multitasken

T is een soort alvast gaan zitten alsof je al in galop bent en dan springt ze zo onder me weg zeg maar.
Volgens mij heeft KT zoiets wel eens uitgelegd....
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cindyrella schreef:Nu ik toch hier gereageerd heb... heb ik eigenlijk ok nog wel een vraag!
In de galop kukel ik echt voorover!
Ik zit door, leg keurig mijn buitenbeen naar achter, binnenhand iets naar voren duw hem met mijn binnenbeen de galop in! Tot dan, gaat het goed! Eenmaal in galop heb ik ontzettend moeite mezelf lang te maken, en te schuiven in mijn zadel. Ik wordt een beetje het zadel uitgetrokken en knijp iets met mijn knieen om dat tegen te gaan. Maar juist daardoor ook zet ik mezelf een soort vast, kiep ik met bovenlijf nog verder naar voren en benen liggen naar achter.
I know:jezelf langmaken, 'achterover' zitten en schuiven in het zadel.... Maar HOE doe je dat toch???
Appelmoes_11 schreef:Blijheid dat bedoel ik dus.er speelt natuurlijk meer mee dan alleen beenhulpen, maar fijn dat ik niet de enige ben. Omhoog kijken overleef ik denk ik niet...
Zooist schreef:Naja, iedereen heeft er wel heel erg over na moeten denken.
en dan maar niet te spreken over al die idioten die er een dagtaak aan hebben om al mijn posten te gaan nalezen, ben benieuwd wanneer en hoe ik deze weer terugkrijg)
Including me. Ik snapte er echt geen drol meer van. Tot die post van visitor. Toen dacht ik" ik gooi links en rechts weer door elkaar" Ik zal voortaan over binnen en buitenbeen praten
ankem schreef:meeleesmode:Boek erbij en typen maar....
Teugels geven...
Ga zitten op een stoel. Zet je knokkels tegen de rand van het tafelblad en adem duidelijk uit. Dat is wat je bij 'geven aan de teugel' doet en voelt. Kun je ook opstaan zonder ongewild je knokkels los van de rand te maken, kunnen je armen een eigen leven leiden...? Stilstaan ten opzichte van=lichaam beweegt, je armen blijven stil.
Blijheid schreef:Dank voor de pos. input.Sommige paarden hebben als je netjes rijd misschien zoiets van:'makkelijk, deze doet me geen pijn dus ik doe ook niks' maar je hebt écht ook paarden die het een enorme opluchting vinden en graag voor je werken als ze ineens een vriendelijke ruiter op hun rug hebbenZe hebben het echt allemaal nog in zich, het is alleen de kunst het boven te krijgen!
Gewoon doorzetten, zelf netjes blijven rijden, als het kan een fijn paard uitkiezen en daar vaker op rijden, en dan kan je een boel veranderen.
Zooist schreef:Over het aanspringen op binnenbeen. Ik heb dat af moeten leren omdat ik in de knoop kwam met de wissels. Ik leer nu voortaan mijn paarden alleen aan te springen op het buitenbeen.
Jappeloup en KT, hoe doen jullie dit?
ankem schreef:Zooist schreef:Over het aanspringen op binnenbeen. Ik heb dat af moeten leren omdat ik in de knoop kwam met de wissels. Ik leer nu voortaan mijn paarden alleen aan te springen op het buitenbeen.
Jappeloup en KT, hoe doen jullie dit?
Hoe heeft Kelly het geleerd? Die gaat nu soms in travers als ik wil aanspringen op buitenbeendoe ik vast wat fout...
![]()
Zal zo even een rijverslagje maken...maar ik heb heerlijk gereden!