Angstige ruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dianalamboo

Re: Angstige ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 21:22

Ik heb vorige week voor het eerst na erg lange tijd aan de lijn 2 galop sprongen gedaan. Erg trots maar o wat eng. Nog iemand tips??

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 21:28

Peetstap, ik herken mezelf helemaal in jouw verhaal. Heb precies het zelfde in de galop. Het gaat allemaal hartstikke goed maar ik zit nog er met mn houding te klooien (evenwicht verliezen) en dan valt poown weer uit de galop. Maargoed dan beginnen we gewoon weer overnieuw.hihi

dianalamboo, super dat je dat hebt gedaan. Kan niet echt tips geven,ben daar heel slecht in. maar gewoon langzaam aan steeds langer galopperen en dan komt ie helemaal goed! Ben zelf ook zo begonnen met de galop.

Kommm maar op met dat nieuwe topic *\o/*

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:15

Inderdaad. De galop was ook mijn grootste pijnpunt (nu is dit springen, hihi) maar rustig opbouwen en soms wel iemand nodig die zegt van, je hoeft geen angst te hebben, dit is goed of dat is goed. Dat helpt het zelfvertrouwen

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:17

Bij mij hielp ook wel dat iemand me gewoon aanpakte. Iemand die zei: kom op, gewoon doorzetten. Er gebeurt niets, niet zeuren en gewoon doorrijden! Was voor mij, vooral bij het springen, wel een oplossing.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:38

ik heb een hele les gegaloppeerd. Toen ging het beter, maar de angst was er nog.
In mei mijn eigen paardje. GIng alleen rijden en begon ook te galopperen. Zij heeft mij van die angst afgeholpen

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 01:25

fientje, ooh dat werkte bij mij juist totaal niet. Kreeg juist de angst doordat ik gedwongen werd. Maar deze instructeur die ik toen had was wel heel erg dwingerig, hij zat zelfs met een zweep achter het paard aan waar ik toen op zat.

De instructrice die ik nu heb zegt altijd inderdaad wel 'joh, even doorzetten je kan het'. Maar als ik het echt niet durfde,deden we het ook gewoon niet.

Maar of het fijn is, is natuurlijk voor iedereen verschillend. :P

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 04:48

Ik had ook angst gekregen.

Maar een tijdje equitherpie op super brave paarden, tot ik zelfs zonder zadel weer in galop ging. Nu zit ik weer super relaxed op onbeleerde paarden. Take your time, spanning en spanning is niet goed. Kijk of je een 'sukkel' van een paardje kan vinden om je eigen vertrouwen weer terug te vinden.

Yellona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:11

Raar maar waar op mijn eigen paard heb ik schrik maar op 2 andere die ik rijdt veel minder behalve als het om springen gaat

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:13

dianalamboo schreef:
Ik heb vorige week voor het eerst na erg lange tijd aan de lijn 2 galop sprongen gedaan. Erg trots maar o wat eng. Nog iemand tips??

Gewoon vaker doen komt goed! :))

Zo ik ga weer een buitenritje doen vandaag, maar meneer is super druk (heb er vanochend even op gezeten om te kijken hoe hij liep omdat we gisteren een trailer ongelukje gehad hebben).

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:37

maarr, maken we dan een nieuw topic?
en dan , wie?
want super liesje heeft al een heeeeele poos niet meer gereageerd

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:41

Ik ben hier ook niet super actief, heb het nogal druk. :+ Maakt mij niet uit wie hem opent.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:42

Als ik het maar niet ben _O- dat gaat niet goed komen.
Mag de OP er nog gezellig uit zien?of is dat alleen voor de huiskamer?

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:02

Hebben er trouwens vandaag nog mensen gereden?
Hebben jullie nou ook iets meer kriebels met dit koude weer tijdens het rijden?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 07:15

Ik had gereden, lekker buiten. :D paard was fris maar op de een of andere manier weet ik dat bij hem nu om te toveren in rust.. Heel raar maar dit is al een paar keer voorgekomen.
Hij heeft zelfs voorop gegallopeerd :D Echt super goed! Want normaal ging hij dan in de rem zodra hij iets dacht te zien wat hij eng zou kunnen vinden. :')

Ik heb geen schrik om met kou of storm of wind te rijden. :n Die van mij reageert daar niet super heftig op. Hooguit wat frisser wat sneller.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 07:52

okee! leuk!

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 09:09

Ik heb ook een lekker buitenritje gemaakt gisteren, lekker in het zonnetje, heerlijk!

Afbeelding

Volgens mij maakt het niet uit wie er een nieuw topic opent, hoeft niet perse degene te zijn die deze geopend heeft. Zou wel handig zijn om even een link naar het nieuwe topic hier neer te zetten. Dan heeft iedereen meteen weer het juiste topic gevonden. Wie is er handig met dit soort dingen?

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:23

marleeentje schreef:
Ik heb ook een lekker buitenritje gemaakt gisteren, lekker in het zonnetje, heerlijk!

[ Afbeelding ]

Volgens mij maakt het niet uit wie er een nieuw topic opent, hoeft niet perse degene te zijn die deze geopend heeft. Zou wel handig zijn om even een link naar het nieuwe topic hier neer te zetten. Dan heeft iedereen meteen weer het juiste topic gevonden. Wie is er handig met dit soort dingen?
Nou meis, vindt jou foto nou echt perfect om bovenaan het nieuw draadje te plaatsen !

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:38

Aaaah wat een super vooruitgang somebitch en marleeentje! Merk dat iedereen hier wel een vooruitgang maakt.

Ik zou zelf ook zo graag een buitenrit willen maken. Alleen is het voor mij geen doen met dat verschrikkelijke drukke verkeer daar.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:04

Wat fijn dat je lekker buiten hebt gereden Marjoleentje! :D

En op zondag Lies1994? Bij ons is het ook druk hoor, en ik had gisteren nog ruzie met een belg die met 110 km op ons af kwam gereden, ik heb hem kunnen laten afremmen door mijn paard vol op zijn weghelft neer te zetten. Ging hij moeilijk doen ook sukkel :? Maar uitstappen durfde hij dan weer niet.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:44

Bij ons ook erg druk hoor, veel vrachtverkeer en trekkers. Toevallig is het weggetje op de foto het enige weggetje waarbij het nog lijkt alsof je in het bos rijdt en redelijk rustig, maar om daar te komen moet ik nog wel langs een drukke weg. Ik ga inderdaad meestal op zondag buiten rijden, dan is het een stuk rustiger.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:45

^^ Op dat weggetje zou ik toch niet graag een trekker tegen komen. := Maar hier helaas ook veel trekkers ja.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:46

Als jullie een opening hebben dan kan ik hier een slotje zetten en een linkje naar het nieuwe topic :-)

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:46

Ik offer me we op.hihi

Ik antwoord in het volgende topic dan.
De link word dan zo hier neer gezet.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:08

Thanks Lies! +:)+

Liesbeth1994