Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CorkyLover schreef:Een pony die ik reed (4 jaar toen), moesten we met het doorrijden bitloos door rijden, omdat het anders te gevaarlijk werd voor mij en de pony. Ze steigerde, bokte en verzette zich tegen het bit, ookal was ze een wel erg dominante haflinger...
montyjansen schreef:CorkyLover schreef:Een pony die ik reed (4 jaar toen), moesten we met het doorrijden bitloos door rijden, omdat het anders te gevaarlijk werd voor mij en de pony. Ze steigerde, bokte en verzette zich tegen het bit, ookal was ze een wel erg dominante haflinger...
Wij maken ze altijd met halster zadelmak , met hoofdstel er onder zodat ze kunnen wennen aan een bit zonder dat er iemand aan hoef te zitten, hebben ze wat te kauwen als ze willen.
Tatt_x schreef:Ik ben vandaag opgestapt!Het gaat nu niet lang meer duren!
montyjansen schreef:Een heleboel menners zijn vaak wat te streng (hart) met het bit, omdat als je er niet op zit kan je behoorlijk sterk zijn, was/is misschien ook de oorzaak op zijn verzet, heb ik ook mee gemaakt, heb toen een halster over het hoofdstel gedaan teugel aan halster en een teugel aan het bit en zo stiekem het bit er bij gepakt na een paar dagen.
XxLiEsJuHhxX schreef:doen jullie voordat jullie erop gaan zitten ook al longeren met dubbele longe om zo al een beetje bochtenwerk te leren.. ?