Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zooist schreef:Yamcha schreef:Nee, ik zou zeggen, je zit op de binnenkant, want als je op de buitenkant zit, breng je jezelf uit balans, maar ook je paard. Paard heeft namelijk ook het gewicht op de binnenkant, dat kan niet anders. Dus jij ook. Als je buiging wilt moet je daarom altijd aan de binnenkant gaan zitten
Als ik sbw rechts rijdt en ik zet een schouder binnenwaarts in, dan doe ik dat met mijn linkerbeen = binnenbeen.
Dus ik doe hier precies wat zij zegt!
Yamcha schreef:Als ik linksom de hoefslag volg, zet ik mn sb ook linksom in, vind het dan nogal onlogisch om hem rechtsom in te zetten? Maar dan zit ik op mijn linkerzitbeen knobbel, in de richting van de buiging. Mijn buitenbeen plaatst de schouder en geeft richting aan
MyWishMax schreef:Mijn buitenbeen in SB bewaakt de buiging samen met zit, maar plaatst de schouder niet. Om de schouder te plaatsen zou die naar voren moeten blijven liggen, maar dan druk je imo de buiging eruit. Je wilt dat paard buigt om binnenbeen, dan lijkt het mij niet logisch om met buitenbeen de schouder te plaatsen?
Zooist schreef:MyWishMax schreef:Mijn buitenbeen in SB bewaakt de buiging samen met zit, maar plaatst de schouder niet. Om de schouder te plaatsen zou die naar voren moeten blijven liggen, maar dan druk je imo de buiging eruit. Je wilt dat paard buigt om binnenbeen, dan lijkt het mij niet logisch om met buitenbeen de schouder te plaatsen?
Nee, dat zou ik ook niet doen
Maar goed, ik heb al genoeg verwarring geschopt hier
Citaat:Hier ga ik dus naar links en dat doe ik door mijn buitenbeen en buitenteugel tegen hals en linkerbeen is lang, bovenlichaam licht gedraaid en ik kijk waar ik heen ga. Hier duw ik mijn rechterbil in het zadel.
Zooist schreef:*grinnik*Yamcha schreef:Als ik linksom de hoefslag volg, zet ik mn sb ook linksom in, vind het dan nogal onlogisch om hem rechtsom in te zetten? Maar dan zit ik op mijn linkerzitbeen knobbel, in de richting van de buiging. Mijn buitenbeen plaatst de schouder en geeft richting aan
Ik bedoel dat je zijwaarts naar rechts gaat. Vandaar de verwarring hier
Zooist schreef:En hier ga ik opzij voor het been waar ik niet heen ga. (en ik moest hier nodig een paar kg kwijt, want ik plof haast uit mijn jasje )
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XOIYTP7O.jpg
Citaat:Hier ga je toch naar rechts?
En je zit ook op rechts? Dan zit je toch op de kant waar je heen gaat?
Zooist schreef:Citaat:Hier ga je toch naar rechts?
En je zit ook op rechts? Dan zit je toch op de kant waar je heen gaat?
Ik ga naar rechts (checkt handen, draait zich om..... checkt nog eens)
Maar ze gaat opzij voor mijn linkerbeen. Mijn rechterbeen is lang en hangt af.
Mijn linkerbeen geeft zijwaartse hulp en mijn linker (dus buiten) zitbeenknobbel zet haar in combi met mijn been opzij.
Ik draai (een beetje) mijn lichaam naar rechts en zit dus mee naar de kant waar ik heen ga en doe dat door mijn buitenbeenzitknobbel
(leuk woord voor hangman trouwens)