Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simpelman schreef:Celiien schreef:Even een vraagje,
Het zijn onduidelijke foto's, slechte kwaliteit, en eerlijk is eerlijk, ik ben niet zelf degene die erop zit.
Maar loopt mijn paard in de juiste hoofd/hals houding ?
http://s349.photobucket.com/albums/q393 ... d22267.jpg
http://s349.photobucket.com/albums/q393 ... cf65a8.jpg
X
Het hoofd van je paard is netjes voor de loodlijn.
Dat is heel belangrijk omdat je als je achter de loodlijn gaat je de rugwerking blokkeert doordat je het hoofd "vast zet", dat heet ook wel "in de krul".
Wat niet goed is is dat het hoofd ten opzichte van de graad van africhting te hoog staat ingesteld, je paard buigt zich nu niet in de knieën.
Je paard moet zich iets langer kunnen maken in de hals, naar de oren toe.
"De oren er uit rijden".
Hierdoor komen de rugspieren vrij en gaat je paard zijn buikspieren meer gebruiken.
Dan kan hij zich gaan buigen in de knieën zodat hij de voorhand kan gaan optillen en kan gaan dragen met de achterhand.
Iets meer teugel geven en je paard uitnodigen de hals te gaan strekken maar zonder dat strekken meer toe te staan dan 1 à 2cm. Begin met 10cm .....
Fair schreef:Uhm, dit is geen ongewone houding.. Dit is de ontspanning houding, hier vraag ik niets aan de teugels en ze zakt vanzelf met haar hoofd omdat ze haar rug loslaat en dan gaat ze met haar achterhand dragenmijn vraag is waarom ze dan die ontspanning opeens kwijt raakt. De eerste zin van u vind ik niet erg gepast op mijn vraag, die zin komt op mij over net alsof ik mijn paard mishandel onder het rijden.
@chabliss
Dankjewel voor je antwoord! Dat is natuurlijk ook zo voor haar, zij moet t ook kunen uithouden en dir spieren moeten inderdaad sterker worden
superwoman schreef:Hartjepony's. In de meeste gevallen denken ruiters dat ze het paard al scherp aan het been hebben,terwijl het dan nog lang niet scherp genoeg is. Het is verstandig om het eens na te vragen bij je instructeur of het je is gelukt of niet. Zonder dat moet je het paard niet eens aan de teugel willen. Eerst de eerste voorwaarde voldoen "aan het been"