Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
twinducklin schreef:Hoe bedoel je dat hij helemaal kapot is? Dat hij zo moe is? Moet je dan niet gewoon wat meer conditie kweken?
Als je onder het zadel galopeerd doe je dit dan op een volte of wel door de hele bak? Ze hebben natuurlijk wel meer evenwicht nodig bij de galop. Indezz vond het altijd heel lastig, hij uitte dat door wel aan te springen maar dan aan een open zijde van de bak gewoon rechtdoor te rennen ipv de volte af te maken. Bij hem heb ik veel verbeterd gekregen met aan de hand rechtrichten, hierdoor heeft hij wat meer belans gekregen en daardoor gaat het makkelijker.
enny schreef:Conditie heeft er zeker mee te maken dat hij het nog niet lang volhoudt, maar dat vind ik ook niet zo erg. Ik vind het punt van het aanspringen veel belangrijker. Spring in de hoek aan en galoppeer dan over de hoefslag door, nog niet op de volte. Maar ik zal het er straks ook eens met de instructrice over hebben, waarschijnlijk zit ik hem in de weg of ben niet helemaal duidelijk met de hulpen. Maar wou graag weten of er meer mensen met een jong paard zijn die daar tegen aan liepen.
Citaat:Haha die stippel kan steigeren! Die zwarte staat er ook zo droog naar te kijken. Mooi dat ze nu wel braaf is!