Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
debravanesch schreef:super dat je de galopknop gevonden heb, dit heeft bij mij ook een tijdje geduurd, mede door angst en dus spanning. Je gaat merken dat als het aantal keren goed gaat, die zenuwen inderdaad weg blijven en dat voelt zaaaaaaaaalig
Dat geeft weer vertrouwen voor de toekomst. En nu lekker verder aan de slag!
na een pbtje van lies kom ik me ook weer melden! Ben er gewoon niet aan toegekomen bokt bij te houden en te reageren. Een maand of 3 geleden kwam ik hier met de mededeling dat ik een eigen paard ging kopen
inmiddels heb ik hem alweer 2 maanden: een lieve haflinger ruin van 2,5 jaar oud die luisterde naar de naam Amando
zie voor foto's mijn profiel!!
ben op dit moment bezig om hem spelenderwijs aan vanalles te laten wennen
hij heeft laatst zelfs op de poetsplaats een zadeltje op gehad
daarnaast rij ik nu 1x in de week op een superbrave fjord die mijn instructrice innbruikleen heeft, en ik merk dat ik doordat hij zo braaf is weer wat meer vertrouwen begin te krijgen! Als Ik met hem aan de gang ben heb ik eigenlijk geen angst meer.
mijn paard zou daar tegen een kleine vergoeding mogen staan als ik aan de gang ga met hun 6 jarige fries
ik heb afgesproken dat ik eerst een aantal weken met de fries wil kennismaken, en dat is gelukkig geen probleem!!
het lijkt er tot nu toe wel op alsof Amando niet zo erg op mijn angst reageert 
als hij alles zo makkelijk blijft aannemen heb ik er best vertrouwen in, en voelt het niet goed, dan laat ik het door iemand anders doen

SuperLiesje schreef:Top somebitch! Jullie kunnen die trekkers aan, geen probleem!!
Lies, jammer! Maar je hoeft geen topruiter te zijn om een jong paard te kunnen rijden! Met goede begeleiding kun je volgens mij altijd samen groeien![]()
Ik ben vooralsnog van plan om Amando zelf te gaan beleren volgend jaar! Maar wel alleen als het goed voeltals hij alles zo makkelijk blijft aannemen heb ik er best vertrouwen in, en voelt het niet goed, dan laat ik het door iemand anders doen

dat wordt dan ook gelijk de eerste keer met bit springen.

Thnx allemaal.
Ik trek hem nu een beetje om wat niet echt de bedoeling is.