Ik heb hem snel overeind gejaagd (hij was alleen niet meteen onder de indruk) en hij stond dan toch maar langzaam op en keek me aan alsof ik helemaal gek geworden was
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik heb hem snel overeind gejaagd (hij was alleen niet meteen onder de indruk) en hij stond dan toch maar langzaam op en keek me aan alsof ik helemaal gek geworden was
Nu even afwachten wanneer ik er weer op kan, kan niet wachten in ieder geval om weer met hem aan 't werk te gaan! Onder het zadel is hij op stal erg lief, rij daar gewoon in de wei. Ik mag 10 minuten verder op gebruik maken van een bak, nadeel daar is dat ik er paarden langs de bak in de wei staan, waardoor het opeens een rodeo paard word. Gelukkig altijd blijven zitten!
Tatt_x schreef:Ja idd, veel te groot voor mij dus, haha! Ik hou meer van pony's, maar ik ben zelf dan ook maar net 1m60
Ookal heb je natuurlijk liever een brave reus dan een ontembare dwerg!
Ja ik heb zelf ook een jonge pony, een 3 jarige New-Forest hengst, de foto vind je op de vorige pagina terug als het goed isEnkele posts hierboven staat mijn update van de laatste dagen!
Knap paard Prisca! Leuk om iemand tegen te komen hier die ook een jonge hengst heeftMijn pony kwam in het begin ook vaak naar me toegelopen met longeren. Gelukkig blijft hij wel dan gewoon dom naar me staan kijken en heeft hij nog nooit getrapt!
.. Maar heb toch echt een paard nodig om de springwedstrijden mee in te gaan
!
! Ik ga meteen even kijken..
En ook super van je bijrijdster, dat vertrouwen moet inderdaad wel weer een beetje groeien.

Ik zie mij daar echter geen uren aan een stuk mee te rijden, dus er moet ook nog een 'echt' zadel komen. Ik vermoed dat ik voorlopig voor de Startrekk IJslander maar met dressuurzit ga gaan. Daarvoor moet ik wel de zadelpasser laten langskomen eens Hátid gewend is mij op haar rug te hebben zodat ik beide modellen eerst kan uitproberen. De Deuber Quantum Sport vind ik ook geweldig maar poeh mijn portemonnee is het daar niet zo mee eens.
De Trekker True Talent is ook nog een optie, alleen vind ik die boog vooraan het zadel eigenlijk niet mooi. En ja ik wil een zadel dat ik mooi vind.
Citaat:^ Lalunamyo: Die 1,5 jarige Rhodium is een knapperd zeg! Meestal zijn ze rond die leeftijd echt lelijk en uit verhouding, maar wat is ie mooi gebouwd!
we zullen zien.
leuk ! Ik begin er ook steeds meer een zwak voor te krijgen
?
Dit is ook m'n eerste paard wat ik inrijd, best intensief moet ik zeggen. Nu pas leer je écht paardrijden! Ipv op een paard waar alle knopjes al op zitten..

, ik moet hem nog precies meten hoor.. Maar daar heb ik nog alle tijd voor
.
.. Mag ik vragen hoe jij zorgt dat jouw Fries niet begint op te kroppen?! Of rijd je met genoeg halslengte dat hij dat niet eens probeerd
?!
Eigenwijs ding is het af en toe, maar werken vind hij wel erg leuk, hij gaat geen strijd aan van dat wil ik niet, soms is het meer dat ik de hulpen niet duidelijk geef. Wat voor mij ook weer lastig is, omdat ik normaal altijd op paard heb gereden waar alle knopjes al op zaten.
Ik longeer hem sinds kort met elastiek en dat gaat tot nu toe prima! Misschien ga ik er morgen wel even op, maar ben niet zeker. Ik heb niet meer zoveel lef als vroeger, helaas
Wat echt supervervelend is eigenlijk, want mn pony is tot nu toe echt doodbraaf. (Ok hij bokt wel af en toe een keer aan de longe, maar welk paard doet dat nu niet.) Hij was echt super tot nu toe met eerste keer bandages omdoen, eerste keer opzadelen, aansingelen, longeren, elastiek eraan. Hij laat het allemaal over zich heenkomen zonder al te veel tegen te sputteren. Ik snap zelf niet waarom ik bang ben om er op te kruipen! kitzbi schreef:sjar schreef:Wat vinden julliedeideale leeftijdom een paard te beleren. Mijn pony word 4 in mei en heb er nog maar een stuk of 10 keer op gereden.. Nu komt dit ook omdat ik nog geen goed passend zadel heb, voor het eind van de maand heb ik dit wel als het goed is. Ik merk wel dat mijn pony zich soms een beetje verveeld voornamelijk op stal hij eet namelijk al zijn stro op en staat een beetje te draaien. Gelukkig staan ze nu op de wei. Vervelen jullie paarden zich ook weleens?
Weet je wat hij leuk vind een bal of pion... Daar vloog hij hier altijd mee door de wei heen...groetjes petra
Ik zal een bal voor hem kopen en die ophangen.

dus nu rijdt een kenisje haar verder door en zet me gelijk allen knopjes er op
en daar ben ik stiekum wel heel blij mee
alleen ze dus nu een beetje verveeld door haar hengstigheid en dat ze haar niet gewent dus, mijn meisje staat regelmatig op haar achterste beentjes hihiih maar verder is ze heel braaf
en strakkies in juni als ik weer herstelt ben gaan wij met z'n 2tjes op blok stage naar zeeland, en daar gaan we dan verder met de wedstijdjes, vooral springen. 
Volgens mij vond hij het erg leuk om te doen, oortjes naar voren en hij werd er zelfs wat heet van!