ERVARINGEN wisselen tijdens het inrijden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tatt_x

Re: ERVARINGEN wisselen tijdens het inrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:51

Mijn pony vind rollen trouwens helemaal geweldig! In de wei, in de rijbaan, het maakt hem niet uit! Vandaag, opgezadeld en al, zat hij alweer op zijn knieen in de rijbaan :') Ik heb hem snel overeind gejaagd (hij was alleen niet meteen onder de indruk) en hij stond dan toch maar langzaam op en keek me aan alsof ik helemaal gek geworden was :')

_Prisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:51

Ja helaas is hij niet van mij, maar van een oudere man, die het alleen maar leuk vind als er op gereden word, hij fokt er nog mee, ofja, laat de merries er gewoon bij in het land lopen, en als het goed is is de 20e de merrie uitgeteld! Ben benieuwd, voor 't eerst papa!
Als hij van mij zou zijn, had ik denk ik toch echt hem laten castreren.. Vooral omdat ik dan in de toekomst ook met hem op wedstrijden zou kunnen, en die hormonen hem soms nu al dwars zitten.
Maar met longeren had ik gewoon echt ongeluk.. Normaal wilde hij bij mij NOOIT op die kant, vriendin nam het eens over, en hop hij deed gewoon heel netjes die kant op. Ik dacht dat wil ik ook kunnen dus was woensdag vroeg vrij van m'n werk, en dacht laat ik het eens proberen. uit eindelijk liep meneer 2 rondjes goed, en toen in eens uit het niets bokte hij.. Fijn is anders, kon ook niet meer lopen op dat moment, was blij dat de boer me uit het land kon vissen haha! :)) Nu even afwachten wanneer ik er weer op kan, kan niet wachten in ieder geval om weer met hem aan 't werk te gaan! Onder het zadel is hij op stal erg lief, rij daar gewoon in de wei. Ik mag 10 minuten verder op gebruik maken van een bak, nadeel daar is dat ik er paarden langs de bak in de wei staan, waardoor het opeens een rodeo paard word. Gelukkig altijd blijven zitten! *\o/*

Die jij verzorgd ziet er ook erg leuk uit Spirit! En Tatt die van mij had ook nog echt nooit getrapt, gebeten of lelijk naar me gedaan.. Eens moet de eerste keer zijn denk ik altijd maar. En 't blijven natuurlijk dieren, dus ongeluk zit in een klein hoekje. Mijn ogen zijn nu wel weer wat geopend, en zal weer wat voorzichtiger moeten zijn! Leuk dat jij ook een jonge hengst hebt, heb even niet gekeken, maar jij rijd hem ook al, of alleen nog longeren? En laat je hem hengst, of toch van plan om hem te ruinen?

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:52

Tatt_x schreef:
Ja idd, veel te groot voor mij dus, haha! Ik hou meer van pony's, maar ik ben zelf dan ook maar net 1m60 :')
Ookal heb je natuurlijk liever een brave reus dan een ontembare dwerg!

Ja ik heb zelf ook een jonge pony, een 3 jarige New-Forest hengst, de foto vind je op de vorige pagina terug als het goed is :D Enkele posts hierboven staat mijn update van de laatste dagen!

Knap paard Prisca! Leuk om iemand tegen te komen hier die ook een jonge hengst heeft :D Mijn pony kwam in het begin ook vaak naar me toegelopen met longeren. Gelukkig blijft hij wel dan gewoon dom naar me staan kijken en heeft hij nog nooit getrapt!

Ik ben ook meer van de pony's hoor :') .. Maar heb toch echt een paard nodig om de springwedstrijden mee in te gaan :P !
Ah! New-Forest is leuk :D :D ! Ik ga meteen even kijken.. :P

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:45

Welkom nieuwe! Gaat ineens hard zeg!

Prisca: Wat een knapperd, maar vervelend van die mep. Hopelijk ben je snel weer op de been!

Lalunamyo: Ook een knappe spikkel, wat een gaaf kleurtje. En 1.66 die andere, wat een reus al!

Cashlee: Oeps, vervelende charlie dus! Inderdaad wat meer aan het werk zetten, en dan zou ik de training wat korter houden.

Snackie:Jaron gaat dus weer de goede kant op, fijn hoor! *\o/* En ook super van je bijrijdster, dat vertrouwen moet inderdaad wel weer een beetje groeien.

Jokari: Ik heb je ook al gezien in het Christ fellsatel topic, ben je er al een beetje uit over welk zadel?

Fahyafemke: Wow, gaat dus lekker met de zwartjes!!

Montyjansen: Oeps, behoorlijke pech dus. Ruiter niks ernstigs aan over gehouden?

Morgen Daantje weer eens plagen, hopelijk werkt het weer een beetje mee!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 07:50

Spikkels zijn altijd mooi. :j

Prisca beterschap zeg ! Gelukkig heeft ie je niet harder geraakt.

Ben benieuwd of die van mij ook zo'n vrolijke kuren gaat krijgen als ik hier bij sommigen lees. :=

Mistralleke, ik ben zo goed als zeker dat ik die Iberica wil hebben om mee te beginnen (dat worden dan toch korte momenten). :D Ik zie mij daar echter geen uren aan een stuk mee te rijden, dus er moet ook nog een 'echt' zadel komen. Ik vermoed dat ik voorlopig voor de Startrekk IJslander maar met dressuurzit ga gaan. Daarvoor moet ik wel de zadelpasser laten langskomen eens Hátid gewend is mij op haar rug te hebben zodat ik beide modellen eerst kan uitproberen. De Deuber Quantum Sport vind ik ook geweldig maar poeh mijn portemonnee is het daar niet zo mee eens. :D De Trekker True Talent is ook nog een optie, alleen vind ik die boog vooraan het zadel eigenlijk niet mooi. En ja ik wil een zadel dat ik mooi vind. :D

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:46

Citaat:
^ Lalunamyo: Die 1,5 jarige Rhodium is een knapperd zeg! Meestal zijn ze rond die leeftijd echt lelijk en uit verhouding, maar wat is ie mooi gebouwd!

Dankje ! ik ben ook benieuwd hoe hij word :) we zullen zien.

De meesten vallen op de spikkel merk ik wel :D leuk ! Ik begin er ook steeds meer een zwak voor te krijgen :)

Ik zag een leuke Fries ! Pakt tie het braaf op verder ? Ondanks je dikke bovenbeen nu :o ?

Shaunibef, toch een mooie maat 1.70 ! :)

_Prisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:36

Haha dank je wel.

Hij pakt het super op, is alleen soms mijn onbalans, omdat het een paard is zonder balans, wat wel eens tegenwerkt, maar met les komt het helemaal goed! Mijn lesgeefster heeft zelf ook een jonge fries, ook een hengst, dus weet beetje wat ik onder m'n kont heb ;) Dit is ook m'n eerste paard wat ik inrijd, best intensief moet ik zeggen. Nu pas leer je écht paardrijden! Ipv op een paard waar alle knopjes al op zitten..
Dus ik vind 't leuk! :)
Die spikkel vind ik ook erg leuk!

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:41

Ach, gewoon door gaan en dan komt het vanzelf goed ! Ik rijd nu ook 2 jonge Friezen :=
Maarja, merk er geen verschil mee dan andere paarden, ja meer gangenwerk, maar verder ?

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:53

Hoi Mistralleke :D

Dat is zeker een mooie maat lalunamyo :D , ik moet hem nog precies meten hoor.. Maar daar heb ik nog alle tijd voor :P .

Leuk _Prisca_ :)) .. Mag ik vragen hoe jij zorgt dat jouw Fries niet begint op te kroppen?! Of rijd je met genoeg halslengte dat hij dat niet eens probeerd :P ?!

_Prisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:26

ShouniBef; hij probeerd het ook hoor. Ik ben met de les bezig op les om hem op de volte dan wanneer hij juist ontspant, hem meer teugels te geven, soms loopt hij daardoor veelste diep, maar dat is niet erg geeft mijn instructrice aan, want vanuit daar zou ik hem kunnen oppakken. Alleen ben ik nu meer bezig om zijn achterkant er flink onder te krijgen, want hij doet liever niets met zijn achterbenen, en om hem goed voorwaarts aan het been te krijgen, wat hij liever ook niet doet, soms reageert hij gewoon helemaal NIET op m'n zweep. Leuk hoor :o Eigenwijs ding is het af en toe, maar werken vind hij wel erg leuk, hij gaat geen strijd aan van dat wil ik niet, soms is het meer dat ik de hulpen niet duidelijk geef. Wat voor mij ook weer lastig is, omdat ik normaal altijd op paard heb gereden waar alle knopjes al op zaten.

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:03

Wat een leuke verhalen en veel nieuw heb 2 paginas doorgelezen.
Wat fijn fahyafemke dat het goed gaat met de spanjaarden.
En leuk alle verschillende verhalen zo zie je maar dat het ene paard al verder is in doen en laten dan de ander.
v. rhodium wat ziet die er al goed uit en zo mooi gebouwd.

montyjansenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 07:23

Ruiter heeft van de val een dag spierpijn gehad, :(:) een ego deuk, dus valt gelukkig mee. ;)

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 01:13

Morgenvroeg weer naar m'n pony, ik zal proberen om foto's te maken en ze hier te posten voor jullie! :) Ik longeer hem sinds kort met elastiek en dat gaat tot nu toe prima! Misschien ga ik er morgen wel even op, maar ben niet zeker. Ik heb niet meer zoveel lef als vroeger, helaas :n Wat echt supervervelend is eigenlijk, want mn pony is tot nu toe echt doodbraaf. (Ok hij bokt wel af en toe een keer aan de longe, maar welk paard doet dat nu niet.) Hij was echt super tot nu toe met eerste keer bandages omdoen, eerste keer opzadelen, aansingelen, longeren, elastiek eraan. Hij laat het allemaal over zich heenkomen zonder al te veel tegen te sputteren. Ik snap zelf niet waarom ik bang ben om er op te kruipen!

_Prisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:01

Als je er bang voor bent zou ik sowieso eerst met iemand samen het doen. Heb je al wel gehangen aan het zadel? En hoe reageerde hij daarop? En met loshangende beugels?

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:39

kitzbi schreef:
sjar schreef:
Wat vinden julliedeideale leeftijdom een paard te beleren. Mijn pony word 4 in mei en heb er nog maar een stuk of 10 keer op gereden.. Nu komt dit ook omdat ik nog geen goed passend zadel heb, voor het eind van de maand heb ik dit wel als het goed is. Ik merk wel dat mijn pony zich soms een beetje verveeld voornamelijk op stal hij eet namelijk al zijn stro op en staat een beetje te draaien. Gelukkig staan ze nu op de wei. Vervelen jullie paarden zich ook weleens?

Weet je wat hij leuk vind een bal of pion... Daar vloog hij hier altijd mee door de wei heen... :) groetjes petra

Dankjewel ;) Ik zal een bal voor hem kopen en die ophangen.

_Prisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:43

Ik heb nog nooit gezien dat hij zich verveeld, maar die van mij staat met nog 2 merrie's in de wei. Enige waar hij mee bezig is is met ETEN ETEN ETEN! :9

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:51

Die van mij denkt buiten ook alleen maar aan eten, op stal denkt hij ook aan eten want er ligt geen enkel strootje meer in zijn stal..

_Prisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:53

Haha, die van mij staat 24/7 op de wei, ze hebben een schuilstal in de winter, waar de boer dan ja geloof het of niet, bladeren als bodem op legt.. Maar hier ligt altijd hooi in, maar als er gras is op de wei, laten ze het hooi toch echt liggen!

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:39

Ik ben op zoek naar een zadel voor cascade (boomloos), en heb er een gevonden vann 56cm met zitvlak 34 cm, maar ben bang dat het te groot voor hem is, of gaat het net? Voor een zijaanzicht van hem kan je in mijn profiel kijken, hij is ong. 1m30

En nu on-topic: Hij staat op 24/7 buiten (oeps, toch nog off-topic)
Verder ben ik de laatste tijd niet veel aan het werk met hem, ik heb twee ezeltjes gekocht, en die zijn zijn kudde geworden en hij moet nog wennen aan al zijn nieuwe verandwoordelijkheden (kan zich niet concentreren als ik er ben, zelfs niet als ik hem uit de wei haal.
De ezeltjes (moeder en zoontje), zijn erg lief, maar zowat wild (zoontje vooral, moeder luisterd braaf zodra je haar hebt gevangen) en het zoontje gedraagd zich zoals Cascade toen ik hem voor het eerst zag: koppig en laat niemand in de buurt komen. Hij is wel lief trouwens en trapt niet.

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:46

Afbeelding

Een foto van mijn knappe man van vanmorgen <3

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:15

Die ziet er zo inderdaad leuk uit :) Wat voor een is het ? Hoe groot ?
En nu al helemaal in set gestoken *D haha mijn paarden die aan de beurt zijn
zien er niet zo lux uit :=

montyjansenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:21

Is een leuk dier, maar als je er zelf niet zeker van ben zou ik, op de manier zo hij nu kijk er niet op gaan of je moet goed kunnen rijden, ook in een veilige ruimte zijn dat er niets kan mis gaan, ik zou het in deze ruimte niet op gaan, op zo een moment gezien zijn houding en manier van kijken.

BeauWertzJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:46

ik heb zelf vorig jaar mijn paardje ingereden ,
heb haar 5 mei 2011 gekocht toen was ze net 4 jaar, ze was al een klein beetje zadel mak dus ik kon er wel op maar meer dan dat kende ze niet , we zijn nu een klein jaartje verder en ze is bijna volledig klaar helaas krijg ik die laatse knopjes er niet op :(
en daarbij is ook nog bijgekomen , dat ik 13maart van dit jaar, een ongelukje heb gehad waarbij ik onder een paard ben gekomen(op mijn werk) en daarbij mijn bekken heb gebroken waarvan de rechter kant verbrijzelt |( dus nu rijdt een kenisje haar verder door en zet me gelijk allen knopjes er op :D en daar ben ik stiekum wel heel blij mee :o alleen ze dus nu een beetje verveeld door haar hengstigheid en dat ze haar niet gewent dus, mijn meisje staat regelmatig op haar achterste beentjes hihiih maar verder is ze heel braaf
we hebben on B debut al gemaakt zowel springen als dressuur *\o/* en strakkies in juni als ik weer herstelt ben gaan wij met z'n 2tjes op blok stage naar zeeland, en daar gaan we dan verder met de wedstijdjes, vooral springen.

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:49

Wat een leuk 'beest' tatt_x! Als je inderdaad (nog) niet helemaal zeker bent wbt opstappen zou ik het nog niet (zelf) doen.

Heb ik jullie al verteld dat Charlie en ik afgelopen maandag onze eerste sprongetjes hebben gemaakt? We hebben eerst wat drafbalkjes gelopen en daarna denk ik een sprong opgebouwd van 20 cm. Charlie sprong denk ik 20cm te hoog ;) Volgens mij vond hij het erg leuk om te doen, oortjes naar voren en hij werd er zelfs wat heet van!
Pffff, de eerst keren bos gingen zo goed en nu.. Het lijkt wel of hij het saai vindt! Hij begint echt te kloten. Denk dat we de volgende keer maar gewoon met de andere paarden (en eigenaren) mee op buitenrit gaan ipv alleen. Al moet hij natuurlijk ook leren dat hij in zijn eentje ook gewoon moet doen wat er gevraagd wordt..

Charlie en ik hebben ook al een hele tijd geen les meer gehad ivm de verhuizingen en dat mijn lesgeefster niet op locatie komt en ik geen trailer heb. Ben dus op zoek naar een nieuwe maar vind dit heel lastig! Ik wil graag iemand met ervaring maar die lijken bij mij in de regio moeilijk te vinden. Hoe zijn jullie je instructeur gevonden en waar beoordeel je op?

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:41

hallo allemaal, een boel nieuwe gezichten, welkom!

het moment komt steeds dichterbij, dat ik OP bo ga zitten :P
doe nu veel "gek" naast haar, springen, jas op dr gooien etc. en dan geeft ze helemaal geen kik haha.
terwijl ik echt wel een boel spanning verwacht als ik er straks op ga hangen. is er nog iets wat ik dan doen om dat moment minder eng te maken?

ik heb ooit iemand gezien die longeerde met gevulde jerrycans aan het zadel, maar dat vind ik ook weer zo'n poppekast. :/