Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aerdenhout schreef:Ik weet niet hoor ,maar is het niet een beetje verwarrend??Lees nu eens goed dit topic door...iedereen zegt weer wat anders,de een zegt sus de ander zo (ik heb trouwens nog nooit gehoord van een bolle rug met wegrijden????maar goed, bij jou schijnt het te helpen )Ik vraag me dus af wat hollie bollie nu uiteindelijk aan dit topic heeft?Iedereen is anders en niemand heeft dezelfde problemen met zijn paard,je kan geen tips geven als je de combinatie niet kent!Sterker nog,het kan helemaal verkeerd zijn als je bepaalde dingen op jezelf gaat doen zonder een spiegel aan de kant!(een spiegel is dus een instructeur(trice) Zonder goede begeleiding was anky ook niet geworden wat ze nu is!!!!(en die heeft heus niet bij bokt haar paard aan de teugel leren rijden)
Marchador schreef:Kijk dat is fijn nieuws.. maar ik snap je instructrice niet??
Je moet je buitenteugel strak houden en met je binnenteugel naar je toe trekken.. veel kracht?
Ik had het niet gedaan, zo hoor je een paard niet te rijden
Hollybolly schreef:Hoefjes_S schreef:Ik rijd zelf elke week een behoorlijk voorwaarts paard..
Maar hoe krijg je juist zo'n paard lekker aan de teugel ?
veel overgangen rijden, kleine ophoudinkjes maken, stelling kan in het begin helpen om het makkelijker te maken voor het paard. Dus veel voltes en dan kneepjes geven. let er wel op dat je optijd ontspant, dus wanneer je paard aan het bit gaat, stoppen met kneepjes geven een meeveren met je handen. Oefen het in het begin ook niet te veel, je paard is het niet gewend om in die houding te lopen en spierpijn is dus niet echt handig.
xDanielle schreef:Mijn paard kan niet meer aan de teugel (Dat zei mijn nichtje, dat de vorige eigenaar dat had gezegt), omdat het altijd een spring paard is geweest, en nu les ik ermee. maar dat maakt mij niet uit, als hij maar loop en ik maar leer paardrijden
_Daniella schreef:hoe kun je een paard leren aan de teugel te lopen zonder bijzet teugel/touwtjes?
angelax schreef:mijn fjord loopt aan de teugel alleeen veeel te laag. ik vraag wel even of iemand er foto's van kan maken met rijden.
Hollybolly schreef:Hoefjes_S schreef:Ik rijd zelf elke week een behoorlijk voorwaarts paard..
veel overgangen rijden, kleine ophoudinkjes maken, stelling kan in het begin helpen om het makkelijker te maken voor het paard. Dus veel voltes en dan kneepjes geven. let er wel op dat je optijd ontspant, dus wanneer je paard aan het bit gaat, stoppen met kneepjes geven een meeveren met je handen. Oefen het in het begin ook niet te veel, je paard is het niet gewend om in die houding te lopen en spierpijn is dus niet echt handig.
angelax schreef:mijn fjord loopt aan de teugel alleeen veeel te laag. ik vraag wel even of iemand er foto's van kan maken met rijden.
marloesi schreef:mijn merrie werd altij fout gereden, en het duurde mij een uurtje om haar naar beneden te rijden
met de juiste hulpen lukt dat in no time
je zal er versteld van staan hoe snel paarden leren
marloesi schreef:Hoefjes_S schreef:Ik rijd zelf elke week een behoorlijk voorwaarts paard..
wat ook wel helpt bij paarden die nooit aan de teugel lopen
Citaat:is altijd goede stelling vragen op de cirkel (voornamelijk cirkels rijden)
Citaat:altijd goed je binnenbeen eraanhouden en de teugels 'masseren'
Citaat:dit zalf het paard waaschijnlijk niet gewoon zijn en een automatische reactie zou dan kunne zijn
dat hij zijn hoofd in de lucht zal steken, dat is het teken dat je hem vooruit moet rijden
Citaat:hem niet de tijd geven om zo onnozel te doen
Citaat:het paard heeft waarschijnlijk zelf niet door dat de houding bij het nagefelijk zijn veel
prettiger voelt dan altijd met een gespanne rug te rijden, dus aan jou om
hem dat duidelijk te maken.
Citaat:mijn merrie werd altij fout gereden, en het duurde mij een uurtje om haar naar beneden te rijden
Citaat:met de juiste hulpen lukt dat in no time
je zal er versteld van staan hoe snel paarden leren