Paard is op stal gekomen als manegepaard, 4 jaar oud en een litteken op haar voorbeen tot en met boeg waar je u tegen zegt.
Is vrij snel door iemand overgenomen en nu dus een pensionpaard.
Eigenaar was er vorige week afgestuitert en had nog last van knie en een klein beetje bibbers. Ze heeft haar dit weekend gelongeerd en mij gevraagd om paard een keertje te rijden voor ze er zelf weer op ging.
Ik vond het wel een leuk paard en had gisteren tijd over (:') ) en ben erop geklommen.
In de stap merkte ik al dat het paard zo krom was als een hoepel. Eerst zelf goed recht gaan zitten en toen de schouder naar binnen geplaatst, lichte stelling naar buiten.
Dat was al erg vreemd en paard viel door binnenbeen en ging slingeren.
Heb het lekker uit laten zoeken en gewoon ontspannen doorgepuzzeld. Binnenhoefslag gepakt en na tig rondjes stappen viel het kwartje. Toen de andere kant. UIteraard makkelijk verbuigen naar binnen dus hetzelfde en laten wijken voor de kuit.
Paard liet onwijs mooi los door het lijf als eenmaal de voorkant en achterkant weer spoorde.
Toen ben ik gaan draven en dat was gewoon onregelmatig. Daarin ook weer bezig geweest met rechtrichten en tempocontrole. Als paard hard ging, ging ik weer zachter en andersom.
Afgesloten met een paard die de hald liet vallen, de schouder goed naar voren durfde te plaatsen en volledig ontspannen en nageeflijk onder me bleef.
Eigenaar stond met een

En voor mezelf leuk dat ik inmiddels echt wel een beetje kan voelen waar het probleem zit en ook weet hoe ik dat op kan lossen. Ik kreeg er in ieder geval een enorme dosis energie van!