MyWishMax schreef:En het is weer zover, Beeb is stokkreupel...
Awww, ik hoop dat er 'niets ernstigs' aan de hand is en hij snel weer lekker loopt MWM
Over zadels, ik heb een 18 inch en een (zeer, lees ondergewicht) bescheiden kont, echter heb wel weer lange benen, als ik een kleinere inch zou nemen zou ik waarschijnlijk met mijn knieen over de wrongen komen waarschijnlijk. Verder heb ik weinig ervaring met andere zadels rijden en heb ik op Spriet nooit met een ander zadel gereden, deze ligt gewoon prima en is van het voorjaar nog nagekeken door de zadelmaker. Wel heb ik af en toe wel eens op een westernzadel gereden maar dat is niet echt mijn ding, kan er goed in doorzitten, dat wel (maar dat paard zit ook als een huis dat scheelt ook enorm, Spriet kan je echt naar omhoog en naar voren lanceren met draven), maar ik heb veel moeite met 'voelen' in dit zadel en is mijn houding niet goed, kan er niet echt mee overweg, maar voor lekkere relaxte buitenritjes geloof ik best dat dat bewuste zadel heerlijk zou zijn.
Sprietje toonde vandaag zeer vrolijk, kwam al briesend en bijna dravend haar stal uit vanmorgen dus heb haar eerst even in de bak losgegooid voor ze de paddock op ging. Madame ging even heerlijk uit haar dak, staart bijna op haar rug en dansend/swingend draven en 'trompetteren' zoals ik het maar noem, als ze nl opgewonden is kan ze een enorm maf geluid maken op het moment dat ze met kracht lucht uitblaast via haar neus. Afgelopen dagen was ze niet zo dus ik neem aan dat ze weer 'bijgekomen' is van de osteopaat, madame wil weer
, maar ze blijft nog braaf stilstaan tot donderdag, dan klim ik er weer op