Franske schreef:Het is rustig vandaag in het topic
marcel is verhuisd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lieziej schreef:Ik heb ook eindelijk lef gevonden om mijn vraag hier te deposeren(Leren kan altijd
)
Goed. Ik rij dus met mijn 17 jarige C haflinger springen, en reed dit keer regiokampioenschappen in het L.
Een paar maanden terug in mijn eerste L pacours twijfelde mijn pony, maar sprong ze toch, met als gevolg dat ze in een best brede oxer lande. Borsttuig afgebroken, en met het bungelende borsttuig het pacours afgemaakt. Gelukkig sprong ze nog wel.
Daarna is dus al het vertrouwen weggeweest, en weigerde ze alle oxers. Nu had ik dit weer een beetje onder controle, maar nog steeds wil ze nog wel iets terugkomen op oxers helaas.
Met deze regiokampioenschappen kwam ze ineens terug op sprong 3: een vrij simpele oxer zonder hekje oid. Ik heb haar er toch overheen gekregen, maar omdat ze uit stilstand sprong helaas wel een balkje: de "eerste" van de oxer. Over de tweede is ze wel goed gekomen.
Nu mijn vraag: Hoe kan ik dit het beste oplossen? Na 13822x het filmpje gekeken te hebben, denk ik nu (Achteraf... ) dat ik haar beter een lel op dr reet had kunnen geven, om dr meer voorwaarts te krijgen, maar wat zou jij hebben gedaan?
XxJustinexX schreef:halooo,
Ik heb ook wat vraagjes
Ik heb vaak dat mijn paard verschrikkelijk vroeg afzet, vaak gaat dit goed, maar ik ben ook een keer midden in de hindernis beland, hoe zou ik dit het best op kunnen lossen ,
En ik heb met mijn houding wat , ik ga te gauw voor het zadel uit , wel met de beweging mee maar ik zou net wat meer in het zadel moeten blijven zitten , heb je tips , ik zal er wel een fot bij doen dan kan je het beter oordelen
En is het zo dat als je een hindernis een steiltje in de bak zet , en dan van 2 kanten vanuit galop vaak doet , dat goed is , heb ik wel eens gehoord
Hier foto's dan kan je oordelen over mijn houding en tips geven, en het vroege afzetten zien.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7ZKECHA7.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CEUWR3WB.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JB6CTHQK.jpg
die laaste redde ze overigens ruim maar toch niet erg fijn idee als je erop zit.
francescalex schreef:Hoi Marcel,
Stilte voor de storm zelf ik altijd maar weer.
Hierbij een vraag die me aan het denken bracht na het zien van een filmpje geplaats door Clarence betreffende Greg Best.
Dit filmpje was een hele verheldering voor mij.
Het kwam er op neer dat je bij de sprong goed je zwaartepunt goed dient te bewaren. Je tenen moeten gelijk zijn aan je knieen als je springt Daarnaast vanuit je heupen naar voren scharnieren.
Ben je het eens met zijn visie en kun je er iets meer over vertellen.
Daarnaast heb ik last van klapperende onderbenen.Ik verdeel dit onder in 2 delen:
1) Na het zien van de video klapper ik steeds met mijn binnen onderbeen tegen het paard aan wat ik mezelf niet realiseer.
2)Daarnaast gaan mijn benen ook naar voren en naar achteren metname tijdens de draf
Hoe kan ik dit probleem oplossen. Ben overigens wel begonnen met mijn voeten wat meer in de stijgbeugel te plaatsen daar mijn stijgbeugel normaal net iets achter mijn tenen zaten.
gr en ciao
FraLex
XxJustinexX schreef:halooo,
Ik heb ook wat vraagjes
Ik heb vaak dat mijn paard verschrikkelijk vroeg afzet, vaak gaat dit goed, maar ik ben ook een keer midden in de hindernis beland, hoe zou ik dit het best op kunnen lossen ,
En ik heb met mijn houding wat , ik ga te gauw voor het zadel uit , wel met de beweging mee maar ik zou net wat meer in het zadel moeten blijven zitten , heb je tips , ik zal er wel een fot bij doen dan kan je het beter oordelen
En is het zo dat als je een hindernis een steiltje in de bak zet , en dan van 2 kanten vanuit galop vaak doet , dat goed is , heb ik wel eens gehoord
lillytjuh schreef:Oke vraagje van mij!
Paardlief heeft een beetje de lente in haar bol en is op het moment gewoon lastig te rijden. Gisteren in de training wat balkjes laten lopen en toen ging het best lekker. Maar ja nu heb ik na de training als een kip zonder kop alles opgeruimt en ben ik vergeten goed naar de afstanden te kijken. Stom van mezelf natuurlijk! Maar de afstand van de balkjes in galop weet ik nog, alleen de afstand in draf dus niet! Ik kan wel gaan gokken en kijken hoe ze uit komt maar ik kan het natuurlijk ook hier vragen!
Dus wie oh wie weet hoeveel afstand ik ongeveer tussen de balken hou in draf? (paardje van 1.68 met een normale draf, niet te kort en ook geen hele grote passen)
Dan ga ik vanmiddag weer lekker aan de slag in het zonnetje!
MarcelDufour schreef:lillytjuh schreef:Oke vraagje van mij!
Paardlief heeft een beetje de lente in haar bol en is op het moment gewoon lastig te rijden. Gisteren in de training wat balkjes laten lopen en toen ging het best lekker. Maar ja nu heb ik na de training als een kip zonder kop alles opgeruimt en ben ik vergeten goed naar de afstanden te kijken. Stom van mezelf natuurlijk! Maar de afstand van de balkjes in galop weet ik nog, alleen de afstand in draf dus niet! Ik kan wel gaan gokken en kijken hoe ze uit komt maar ik kan het natuurlijk ook hier vragen!
Dus wie oh wie weet hoeveel afstand ik ongeveer tussen de balken hou in draf? (paardje van 1.68 met een normale draf, niet te kort en ook geen hele grote passen)
Dan ga ik vanmiddag weer lekker aan de slag in het zonnetje!
Precies de helft van de galopbalkjes. 1.45 dus.
Elsskippy schreef:Met 1 van mijn onervaren paarden ben ik nu zo ver dat hij alles aanpakt.
Ik ben de laatste tijd hard aan het trainen geweest met lijntjes en afstanden kleur en hekjes, in uitjes.
Het is een burgraaf en erg koel.
Tot nu toe kijkt hij nergens naar.
Hij loopt M2 dressuur, maar moet er nu ook aan geloven in het springen.
Morgen gaat hij mee naar duitsland en een profruiter gaat hem rijden.
Ik ga hem zelf even voor rijden met de wat lagere sprongen, maar soms voelt het niet prettig aan als de dubbelsprong laag staat.
Vorige week heb ik hem in Saasveld in oefenparcours gereden,
en vond hem nog erg klungelig met de lage dubbelsprongen.
Hij blijft dan maar in een tempo lopen en reageerd nauwelijks als ik iets te dicht onder kom dat hij door moet trekken om de tweede te halen met de galopsprongen.
Ik ben het toch gaan uitproberen om de iedere keer de oxer hoger te maken.( stijl oxer).
Hij stond op 1,20 en het ging heerlijk geen probleem met de hoogte en mooi rond.
Het is dan wel training, maar als hij geen moeite met hoogtes heeft wil ik graag lekker ontspannen door een laag parcours rijden.
Ik wil graag eerst 40 + concoursen gaan rijden maar wel graag dat hij scherp blijft.
Ben veel met de balkjes aan het trainen geweest.
loriene schreef:Heb het hele topic doorgelezen.
Heeeeel erg leerzaam.![]()
Alles wat voorbij kwam en ik kon gebruiken heb ik op papier gezet.
Wij zitten wat meer in de pony`s.
Heb nu een 6 jarige merrie van 1.55 en een 4 jarige ruin van 1.42.
Merrie hebben we vorige zomer wel wat lijntjes laten springen maar dochterlief heeft niet zoveel zelfvertrouwen en deze pony is heel erg kijkerig.
Ruintje heb ik nog helemaal niets mee gedaan met springen alleen wat dressuurmatig rijden.
Vraag:
Afstanden van de lijntjes,en de lijntjes van 8 en 9 balken en dan weghalen,alles is in galopsprong van een paard.
Zou je de afstanden ook kunnen vermelden voor pony`s?
Zou ik de merrie en ruin over dezelfde afstanden kunnen laten lopen?
Alvast bedankt.
MarcelDufour schreef:Elsskippy schreef:Met 1 van mijn onervaren paarden ben ik nu zo ver dat hij alles aanpakt.
Ik ben de laatste tijd hard aan het trainen geweest met lijntjes en afstanden kleur en hekjes, in uitjes.
Het is een burgraaf en erg koel.
Tot nu toe kijkt hij nergens naar.
Hij loopt M2 dressuur, maar moet er nu ook aan geloven in het springen.
Morgen gaat hij mee naar duitsland en een profruiter gaat hem rijden.
Ik ga hem zelf even voor rijden met de wat lagere sprongen, maar soms voelt het niet prettig aan als de dubbelsprong laag staat.
Vorige week heb ik hem in Saasveld in oefenparcours gereden,
en vond hem nog erg klungelig met de lage dubbelsprongen.
Hij blijft dan maar in een tempo lopen en reageerd nauwelijks als ik iets te dicht onder kom dat hij door moet trekken om de tweede te halen met de galopsprongen.
Ik ben het toch gaan uitproberen om de iedere keer de oxer hoger te maken.( stijl oxer).
Hij stond op 1,20 en het ging heerlijk geen probleem met de hoogte en mooi rond.
Het is dan wel training, maar als hij geen moeite met hoogtes heeft wil ik graag lekker ontspannen door een laag parcours rijden.
Ik wil graag eerst 40 + concoursen gaan rijden maar wel graag dat hij scherp blijft.
Ben veel met de balkjes aan het trainen geweest.
Ik ben gek op Burggraaf's. Ze zijn wat laks, maar hebben bijna allemaal heel veel vermogen. Kans is groot dat die van jou ook dikke sprongen kan springen. Dat zit ze in het bloed.