Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ankem schreef:Het lijkt alsof je je iets uit het zadel drukt. Kan dat? Misschien omdat de beweging zo groot is
knollentuin schreef:ja ik snap dat je dat zou kunnen zien, maar dat is t niet. klinkt raar maar ik zit als een malle daar.. die achterbenen moeten bij die bodum blijven ,maar zitstuwing gebruiken om ze niet te laten vertragen maar juist actief te houden -vandaar ook die naarvoorwegaanvertrekken houding
Algraatje schreef:welkom , ik doe niet anders als soms met verbazing meelezen en er veel van te leren.Interessant topic! Ik ga me denk ik ook maar eens 'toevoegen' en meelezen met de goede adviezen en tips die ik hier voorbij zie komen
Blijheid schreef:Rhys schreef:Grote CR-eyeopener voor mij is dat dat binnenbeen eigenlijk helemaal niet zo belangrijk is. Als mijn paard met haar buik tegen mijn binnebeen plakt probeerde ik haar er altijd vanaf te drijven met mijn been, maar 9 van de 10 keer wil dat niet. Dus zegt mijn CR-juf: laat dat been nou maar gewoon hangen en besteed aandacht aan het draaien van je bovenlichaam.
Ook dan gaat het niet vanzelf natuurlijk, maar volgens mij is dat wel de betere manier. Ga maar na, als je de hele tijd met je been zit in te werken, bouw je vanzelf spanning op ergens en ben je dus eigenlijk van alles aan het afbreken ipv aan het opbouwen.
Ik voel ineens een![]()
Dit heb ik niet op de volte, dan plakt hij niet, maar wel als hij iets een beetje spannend vind en er eigenlijk niet langs wil. Met je been blijven duwen heeft dan inderdaad geen zin en je gaat er alleen maar strak van zitten, maar je bovenlichaam wat draaien en op die manier wat richting schouder voor er langs rijden werkt wel heel goed
Nu ik het verwoord zie, zie ik ineens wat ik van de week deed, toen merkte ik wel dat het hielp maar ik zag nog niet helemaal het verschil, nu welDus dankjewel
maaikiemike schreef:Zo, wat gaat iedereen snel!
Merk dat ik moeite heb met alle theorie. Heb nu al moeite met recht zitten, buikspieren aanspannen, terug op adem en schouders los. Dus de rest is allemaal nog even te ver voor me, denk dat ik over een tijd (hopelijk) alles nogmaals door ga lezen.
Vanmiddag met beide peerden 'gereden'. Mijn meneer vind ik erg lastig, want hij was erg voorwaarts vandaag en wil enkel stappen. Toch een klein drafje gedaan en hierin voel ik amper dat hij niet zuiver loopt, behalve linkervolte dan drukt hij zich weg/uit. (hoofd omhoog en scheef lopen).
Met menno veel overgangen gereden en op eigen houding gelet, heb nu al spierpijn! Ik probeer hem zoveel mogelijk los te laten aan de voorkant en puur op zit en ademhaling te rijden, maar hij voelt soms zo controle-loos. En als hij zijn hoofd in giraffe-stand brengt vind ik het lastig om te blijven zitten. Iemand tips?
knollentuin schreef:gebruiken jullie bij het draaien met je bovenlichaam ook het verplaatsen van je gewicht? ik verplaats mn gewicht bv in een keertwending boven mn binnenbeen- knik niet in ga niet scheefzitten, maar neem mn paard mee waar ik heen wil