Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
livelovelife schreef:"voorwaarts neerwaarts" zeggen ze wel eens... Het paard moet eerst goed voor je been reageren en zelf leren om goed op zijn eigen benen te lopen. Waarschijnlijk zal het paard het zelf dan al opzoeken. Is dit niet het geval dan kun je het "sponseffect" toepassen. Steeds zachte kneepjes in de hand, zeker niet gaan trekken!!! succes!
livelovelife schreef:ik start binnenkort GP en heb al vele paarden opgeleid die inmiddels op aardig niveau lopen. Bij mij helpt deze techniek prima, zodra ze op een kleine wisselende handruk nageven stop je weer. Zo ookal pony's en paarden naar medailles op EK's gekregen. Voor mij werkt het, en ze blijven zeer soepel. Dat is voor mij de basis namelijk, dat ze zelf los in het lijf blijven.
livelovelife schreef:Natuurlijk, jij weet er beter. Voor mij werkt het kn ieder geval, en de discussie ga ik niet aan met eigenwijze bokkers(hier ben ik er zelf een van hihi), liever in het echt ook niet. Veel besproken onderwerp, waarover iedereen een eigen mening heeft. Maar ik heb gelest bij en gewerkt bij Tineke bartels en Nicole Werner, dus uit die richting komt het.(zo kom ik eraan)
Leetje1996 schreef:Ben benieuwd wat jullie ervan vinden
superwoman schreef:livelovelife schreef:ik start binnenkort GP en heb al vele paarden opgeleid die inmiddels op aardig niveau lopen. Bij mij helpt deze techniek prima, zodra ze op een kleine wisselende handruk nageven stop je weer. Zo ookal pony's en paarden naar medailles op EK's gekregen. Voor mij werkt het, en ze blijven zeer soepel. Dat is voor mij de basis namelijk, dat ze zelf los in het lijf blijven.
Ik vind je vorige post erg beknopt en daardoor erg onduidelijk. Lijkt erop dat het draait om de halshouding,terwijl het natuurlijk gaat om het gehele paard. door achter elkaar kneepjes te geven voor een poosje gaat het paard niet over de rug lopen, ze zetten het paard eerder op de rem en geef je heel veel hulpen ipv weinig.