Erna terug bij af... iedere keer langs die berg maar bleef bij stappen, vorige week dan een drafje achter een ander paard en vandaag alleen gegaan en ja hoor!!! verlichte zit en gegaan met veel pijn en moeite!
Ze ging nog bijna te langzaam om in verlichte zit erop te zitten en stopte direct op brrrr.
Dan ook maar de andere galopberg (die de eigenaar ook altijd omhoog gaat) madam vond t geweldig, bleef in een mooi tempo tot ik op t laatste stukje kwam waar ze even een sprintje wou trekken, ff eng maar gered!! ja hoor... dat ga ik vaker doen en als ik dat ook weer moeiteloos durf ga ik t eens met een ander paard erbij proberen
trots op mezelf en op mn meisje natuurlijk.Oja en had ik gezegt dat ik nu al een 2 weken buiten bitloos rijd (De galopberg was met bit vandaag) maar draf/stap rondjes gaan gewoon lekker met haar touwhalstertje, als ze al schrikt komt ze net zo goed en misschien zelfs beter terug op haar touwhalster dan bit
was btw wel erg spannend de eerste keer daarmee naar buiten te gaan!Ach t is stiekem ook gewoon een top paard
)
Ik dacht laatst ik ga het proberen met mijn oude dame, het spande erom of het zou regenen of niet..,maar ik besloot toch te gaan. (meestal als ik dan besluit in de bak te rijden blijft het droog
) Het is al 20 min stappen over de weg, voor we uberhaubt bij het bos/hei zijn. Ze was erg braaf verder. En ja hoor...net toen ik bij de zandverstuiving was..begon het me toch te hozen!
Maar goed...was wel benieuwd hoe ze zou reageren...wij in flinke draf terug..maar ze had haar versnelling erop maar was wel erg goed te houden. Ik denk dat het bij mij vooral een kwestie was om het paard te kennen...dat vond ik nogal eng in het begin. Ik hoop in de winter ook naar buiten te kunnen met haar 
en ook op m`n lieve paardje dat ze weeeer geen stap verkeerd heeft gezet en dat ik dus niet bang hoef te zijn.
) zadel. Was wel effe wennen hoor. Er zitten namelijk niet van die dikke kniewrongen in dus mijn knieën vlogen af en toe naar voren