Aser schreef:Hier wordt volgens mij in de filmpjes wel enige uitgelegd over het waarom. Note ik heb ze echt niet allemaal bekeken maar vond ze wel passen in dit topic
http://www.bentbranderupshop.com/videos.html
Daar ga ik dus niet voor betalen....
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aser schreef:Hier wordt volgens mij in de filmpjes wel enige uitgelegd over het waarom. Note ik heb ze echt niet allemaal bekeken maar vond ze wel passen in dit topic
superwoman schreef:Aser schreef:Hier wordt volgens mij in de filmpjes wel enige uitgelegd over het waarom. Note ik heb ze echt niet allemaal bekeken maar vond ze wel passen in dit topic
Daar ga ik dus niet voor betalen....
superwoman schreef:Filmpje van Damon is waar ik graag naar kijk.
Citaat:En wat ik persoonlijk een fijne ruiter vind, hier wel op een barok paard: http://www.youtube.com/watch?v=2Lq9r_6vI2A
Hier niet.
Nu vind ik barokke paarden ook lastig kijken, maar de houding van de ruiter stoort me erg. Denk door de beenligging ofzo, maar ik krijg steeds het idee dat hij zit te poepen. Niet respectloos bedoeld, maar gewoon wat er bij mij op komt als ik daar naar kijk
superwoman schreef:Ik lees heel veel woorden, maar geen antwoorden.
hoe wordt zo'n sb en travers dan beoordeeld? En wat is het nut om hem anders te rijden?
midgie schreef:Nou valt me op dat jullie allemaal filmpjes op youtube gaan zoeken en de meeste worden de grond in geboord , overal is wel wat op aan te merken en dat word dan helemaal uitgeplozen, jullie hebben het over taktfouten en geen mooie overgangen in het laatste filmpje b.v ik zie daar niet echt heel veel takt fouten en is het niet zo dat dit een training is, dus word er gewerkt aan dat soort dinge toch?
Maar miss is het wel eens leuk om filmpjes te plaatsen van jezelf in een training o.i.d , want jullie kunnen het allemaal beter en niks klopt wat een ander doet, dus ga dit weekend eens met de camera naar buiten of binnenbak, en laat eens zien hoe het wel moet?
Ik ben een van de weinige die een filmpje hebt geplaatst van mijn aller eerste les in AR , dus wie volgt , maar dan hoe het wel moet
Abacab schreef:Heeft iemand cijfers voor mij over die gemiddelde levensverwachting. Ik hoorde dat geluid ook vaak binnen de AR, maar ik vraag me af waar die geluiden op gebaseerd zijn.
superwoman schreef:Vraag me die cijfers van de leeftijden ook wel af trouwens, want welk jaar is dan het omslagpunt of kies je gewoon een slecht jaar om je verhaal kracht bij te zetten. Welke rassen en disiplines nemen we mee voor die cijfers. Je kunt behoorlijk spelen om de cijfers naar je hand te zetten.
Airnt schreef:Naja zijgangen hebben veel nuttige eigenschappen
midgie schreef:Nou valt me op dat jullie allemaal filmpjes op youtube gaan zoeken en de meeste worden de grond in geboord , overal is wel wat op aan te merken en dat word dan helemaal uitgeplozen
midgie schreef:Nou valt me op dat jullie allemaal filmpjes op youtube gaan zoeken en de meeste worden de grond in geboord , overal is wel wat op aan te merken en dat word dan helemaal uitgeplozen, jullie hebben het over taktfouten en geen mooie overgangen in het laatste filmpje b.v ik zie daar niet echt heel veel takt fouten en is het niet zo dat dit een training is, dus word er gewerkt aan dat soort dinge toch?
Peppertree schreef:Ja, ik had je stuk al goed gelezen. Maar dan blijft voor mij de vraag waarom je die lichtheid, het contact helemaal weg, zo wil? Heb je het idee dat dat nog beter zou zijn dan een constante lichte aanleuning?
Want ook als je paard iets van jou wil, moet hij dus eerst de aanleuning weer opzoeken. Dat voel jij niet direct terug, wat mij juist eerder een vorm van ruis kan geven.
Zou je kunnen zeggen dat waar ik streef naar een drie-eenheid van hulpen (zit-been-hand) jij streeft naar een twee-eenheid (zit-been)? Maar voor de halve ophouding heb je je hand weer nodig, toch? En voor stelling? Nee, ik kan nog niet zeggen dat het voor mij duidelijk is waarom je die aanleuning van je paard niet accepteert.
Zooist schreef:Ansie, ik begrijp je verhaal. Hoe zit het dan met de aanspanning in het lichaam? Of is er geen aanspaning maar alleen ontspanning?
Peppertree schreef:Ja, ik had je stuk al goed gelezen. Maar dan blijft voor mij de vraag waarom je die lichtheid, het contact helemaal weg, zo wil? Heb je het idee dat dat nog beter zou zijn dan een constante lichte aanleuning?
Want ook als je paard iets van jou wil, moet hij dus eerst de aanleuning weer opzoeken. Dat voel jij niet direct terug, wat mij juist eerder een vorm van ruis kan geven.
Zou je kunnen zeggen dat waar ik streef naar een drie-eenheid van hulpen (zit-been-hand) jij streeft naar een twee-eenheid (zit-been)? Maar voor de halve ophouding heb je je hand weer nodig, toch? En voor stelling? Nee, ik kan nog niet zeggen dat het voor mij duidelijk is waarom je die aanleuning van je paard niet accepteert.
Peppertree schreef:Aanleuning via de zit? Bedoel je durchlassigkeit? Het 'doorlaten van je hulpen'? Aanleuning is in mijn ogen toch echt alleen mogelijk via het hoofd. Vanuit het paard dan weliswaar, het vertrouwen en gewicht wat vanuit het paard in je handen gelegd wordt.