Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ankem schreef:![]()
Ik weet nu wat ik heb en dat wil ik absoluut niet meer kwijt. Maar had het graag van tevoren geweten, i.p.v. achteraf ervaren
Gek genoeg praat bijna niemand erover....
Zooist schreef:Ik denk eerder dat ze bedoeld dat haar bekken veranderd is....... en dat ze daardoor andere probelem heeft, toch?
Ik vind dat de ruiter net zo makkelijk moet passen in een zadel als het zadel op het paard moet passen.
Mijn AB is voor de combi Zoohee en mij echt perfect. Met de anderen moet ik er niet aan denken om zo'n diepe zit te hebben.
Zooist schreef:Ik denk eerder dat ze bedoeld dat haar bekken veranderd is....... en dat ze daardoor andere probelem heeft, toch?
Ik vind dat de ruiter net zo makkelijk moet passen in een zadel als het zadel op het paard moet passen.
Mijn AB is voor de combi Zoohee en mij echt perfect. Met de anderen moet ik er niet aan denken om zo'n diepe zit te hebben.
ankem schreef:Zooist schreef:Ik denk eerder dat ze bedoeld dat haar bekken veranderd is....... en dat ze daardoor andere probelem heeft, toch?
En dat je in je broek piest tijdens het lichtrijden als het zadel te breed is....
Annemiek80 schreef:Verder nog weer eens een hele domme vraag, als je op de volte zit op de 'lastige kant' plakt ze behoorlijk tegen mijn binnenbeen aan als ze nog niet lekker los is, terwijl ik daarmee aan het prutsen was, hoe ik haar nu het beste kan ondersteunen toch in te buigen daar vroeg ik me opeens af: als je op de volte zit, je maakt je binnenbeen lang want daar moet ze omheen buigen, verder moet ik aan die kant voor mijn gevoel zelf wat extremer meebuigen (heupen/schouders) aangezien het ook mijn slechtere kant is. Maar waar laat je je gewicht nu?Gewicht wat meer op je binnenbeen, recht boven je paard of juist meer op je buitenbeen.
Vind het enerzijds echt een domme vraag maar kom er niet helemaal meer uit qua 'theorie' en het in het plaatje passen van mij en mijn paard... op de andere hand 'gaat het vanzelf' lol
Rhys schreef:Grote CR-eyeopener voor mij is dat dat binnenbeen eigenlijk helemaal niet zo belangrijk is. Als mijn paard met haar buik tegen mijn binnebeen plakt probeerde ik haar er altijd vanaf te drijven met mijn been, maar 9 van de 10 keer wil dat niet. Dus zegt mijn CR-juf: laat dat been nou maar gewoon hangen en besteed aandacht aan het draaien van je bovenlichaam.
Ook dan gaat het niet vanzelf natuurlijk, maar volgens mij is dat wel de betere manier. Ga maar na, als je de hele tijd met je been zit in te werken, bouw je vanzelf spanning op ergens en ben je dus eigenlijk van alles aan het afbreken ipv aan het opbouwen.
ankem schreef:En dat je in je broek piest tijdens het lichtrijden als het zadel te breed is....
ankem schreef:knollentuin schreef:neeeeej tuurlijk niet, maar ik zit s te kijken al die anderen zitten wel rechtoptenminste meer in verhouding met de opwaartse beweging van hun paard
Het lijkt alsof je je iets uit het zadel drukt. Kan dat? Misschien omdat de beweging zo groot is