ankem schreef:Boek erbij en typen maar....
Oefening handen stil ten opzichte van...
Duw je vuisten zacht tegen de rand van het aanrecht, laat ze daar ontspannen en stil staan, terwijl je ondertussen met de rest van je lichaam doet alsof je in volle galop op een paard zit. Wat is ervoor nodig om je handen stil te houden? Let op je schouders, laat ze zakken! Denk aan het jasje op de kleerhanger.
Teugels geven...
Ga zitten op een stoel. Zet je knokkels tegen de rand van het tafelblad en adem duidelijk uit. Dat is wat je bij 'geven aan de teugel' doet en voelt. Kun je ook opstaan zonder ongewild je knokkels los van de rand te maken, kunnen je armen een eigen leven leiden...? Stilstaan ten opzichte van=lichaam beweegt, je armen blijven stil.
Aanrollen in stap...
Stap op de skippybal. 'stap' zeggen in lichaamstaal:ga zitten op een skippybal met je voeten plat op se grond. Maak door een beetje gewicht een klein deukje in de bal. Rol de bal (let op je verticale as, die blijft loodrecht) een klein stukje voorwaarts en maak je tegelijk langer en lichter.
Aanstappen op de grond...
Ga op de grond staan, een voet voor, een voet achter. Sta met je gewicht op je achterste been, verplaats je gewicht (denk dat je lichter wordt) van je achterste been naar je voorste been, inslowmotion en waterpas. Herhaal enige malen.
De tweede oefening vond ik nog best lastig. Voelde het behoorlijk in mijn buitenste bovenbeenspieren.
Die ga ik opslaan, dat is leuk om mee te gaan spelen