ik probeer om mijn paard te laten ontspannen, op momenten spant ze zich volledig op en rent onder mij vandaan, rug wegdrukken, ik die mezelf opspan daardoor.. :/
ik ben daarom net op RUST gaan focussen, lang en laag, ontspannen zitten, mijn tempo en niet het hare, stille rustige hand..dat hoofd boeit mij dan echt geen zak
en als ik dan wat contact opneem geeft ze vanzelf fijn na en het gaat steesr beter en ja, ik ben al blij met dat beeld, zo sloom en in de krul vind ik het er niet uitzien
. als ik been geef dan zal ze wel meteen actiever en meer voorwaarts gaan, maar dat wil ik nu even gewoon niet, ik wil ontspanning, rust en controle. zoalß ik al zei is ze goed ah been en ze geeft fijn snel na en als ik eenmaal de ontspanning en cotrole "er in heb zitten" dan gaat de rest "vanzelf" dan ook wel! de foto plaatste ik overigens alleen omdat ik een vraag over spieren heb, welke je moet zien als het goed is, en hoe die "deuk" er komt, wat niks met mijn paard te maken heeft. Gewoon algemeen, en op deze foto van ons vond ik het (hals + spier) goed zichtbaar. ik kon evengoed fotos van internet geplukt hebben maar dat is ook niet zo fijn 
ben niet kwaad op je ofzo,, maar vond t een beetje "bot" omdat ik het net goed wil doen en veel wil leren, ook over spieren enzo, ik probeer veel te lezen en te kijken en ik had hier gepost in de hoop antwoord te krijgen op mijn "bedenkingen" en dat hoeft niet eens zo Jip-en-janneke stijl te zijn. Als mijn "rij-idee" met mijn paard helemaal fout ìs mag je me gerust ook eens uitgebreid vertellen hoe het dan wel moet!

ik hoop dat je me niet verkeerd begrijpt