Mijn hoefsmid wist me te vertellen dat dit rond de leeftijd van 8 jaar is, maar uiteraard kan dit wel wat verschillen per paard. Sommige beginnen vroeger andere later
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maresie schreef:Ik heb in het begin van dit topic ook al eens gereageerd en volg jullie verhalen nog steeds
Knap hoe jullie toch maar je angst overwinnen en telkens een stapje vooruit gaan
Ik zelf heb een goed zak van een haflinger, en rij voornamelijk in de bak dressuur, wij mogen nu M1 starten
In de bak is hij altijd braaf en het is voor mij ook een veilige plek om te rijden zonder angst
Maar buiten rijden had ik al 2jaar niet meer gedaan, mijn hafje af en toe wel maar dan met iemand anders
Verleden week toch maar met hart in mijn keel een buitenritje gemaakt met mijn verzorgstertje op mijn shetlander en mijn man op de fiets ernaast
En ondanks dat ik in het begin erg gespannen was, bleef mijn haf super braaf
Hoe langer we onderweg waren hoe rustiger ik werd en toen kon ik ook een beetje genieten van ons ritje
We zijn anderhalf uur op pad geweest en hij heeft geen stap verkeerd gezet
Was daarna wel super trots om mijn haf, want met zo,n stress kip op je rug en dan nog braaf blijven is toch niet niks
Vanavond gaan we weer een buitenritje maken, dus ik hoop dan wat rustiger te zijn
Fiefster schreef:Ik had dit ook! Maar alleen met buiten rijden. Mijn paard was altijd zo heet buiten en ik maakte dat alleen maar erger. Ik dwong mezelf om het toch steeds weer te proberen, maar dat voelde stiekem niet goed. Smalle landweggetjes met aan beide kanten een slootje waren een hel voor mij.
Ik heb nog steeds niet echt een oplossing voor dit probleem gevonden, dus ik lees mee met de tips die gegeven worden.
Ik wil er echt iets aan doen, want als je je angsten niet aanpakt, worden ze alleen maar groter!