Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FahyaFemke schreef:enige oplossing is hier in toch zijn hoofd bij je houden. zolang je zijn hoofd hebt, heb je alles. als je zijn hoofd kwijt bent (kwijt) dan ben je alles kwijt. zodra ze het hoofd hebben kunnen wegdraaien heb je niks meer, zelfs niet bij een shetlander.
Als hij zijn hoofd naar binnen zwiept, heb jij de tijd om je lijn dus korter te zetten en desnoods direct een ruk aan het touw te geven. dat moet je redden. niet afwachten of hij rechtdoor blijft lopen, maar zodra dat hoofd naar binnenkomt ga jij IN de ankers (dus aan het hoofd). en daarna drijf je hem weer naar voren. Het is nu prioriteit dat je hem bij je houd, daarna komt het wel weer dat hij voorwaarts blijft. Want het is voor mij duidelijk dat hij het niet pikt dat jij (of je bijrijder) hem daarna weer voorwaarts wilt houden en daarom durft hij dan zelfs te trappen tijdens het draaien. Not-done. Ben je toch te laat: ren dan gauw naar de kant op waar hij naar toe rent om hem daar dus weer TERUG te sturen op je wildste duidelijkste manier zodat hij weer de GOEDE kant op gaat: 1-0 voor jou.
en het respect voor jou eigen ruimte eerst in stilstand bevestigen. daarna als je wat mee loopt, en daarna pas op de cirkel. Aangezien hij zich dus nog stoer genoeg vind om te trappen kun je dit beter niet doen terwijl jij in het midden staan. Beter is het dan als je voor hem gaat staan, en met het touw / stick op de billen/achterhand dus aangeeft dat hij moet wijken voor de druk. en dan kan hij slaan wat hij wilt maar raken zal hij jou nooit.