clarence schreef:MarcelDufour schreef:Hetzelfde wat iedereen gemiddeld doet. Vooruit, terug, inbuigen, ongeveer op de loodlijn, af en toe iets er achter. Dat werk.
Ja, maar je moet natuurlijk wel iets preciezer zijn. Ik ben niet zo slim. Hoe doe je dat dan. Vooruit rijden is wel redelijk makkelijk, maar zoals we hebben kunnen lezen in dit topic is vooral het terug een stuk moeilijker voor veel mensen. Dus, hoe rij je dan precies terug? Ik denk dat als mensen dit gewoon voor elkaar hebben, dan wordt het springen een stuk makkelijker. En heb je nooit moeite om je paard terug te krijgen nadat ie een half uur met z'n neus over de grond heeft gelopen? Dat kan namelijk ook gebeuren. Hoe zou je dat dan weer oplossen?
Ik verleng de galop bijvoorbeeld op de lange zijde, en aan het einde begin ik Hooooooooo te zeggen terwijl ik met min handen iets meer aan de teugel trek. En dan verkorten ze. Meer is het eigenlijk niet, om eerlijk te zijn. En, nee, dat heb ik inderdaad nooit om ze terug te krijgen na een half uur met de neus over de grond te hebben gelopen. Soms is paardrijden zo makkelijk!