Hij ziet er een stuk beter uit dan 6 weken geleden
Blablabla11
Geplaatst: 30-03-12 19:41
Weet je wat echt heerlijk is longeren met longeerhulp is echt super vriendelijk en ze krijgen er een hele mooie nette houding van. Ook als je langs de weg wandelt met hoofdstel of fietst kan je de longeerhulp er aan doen
ah ja, die snijdt niet in de rug als ze een keer trekken?
En wat heerlijk zeg!!
Blablabla11
Geplaatst: 30-03-12 19:51
Snackie schreef:
ah ja, die snijdt niet in de rug als ze een keer trekken?
En wat heerlijk zeg!!
Ja die van aj zijn erg lekker die hebben wij ook voor onze paarden een hele eerlijke manier ze gaan super hun rug gebruiken en goed over de rug lopen. Ik heb er zoveel voordeel van als ik opstap. Ze heeft zo een mooie houding hierdoor
lindy dat scheelt een hoop ja als je ze vanaf veulen af aan al bij je hebt en mee om gaat Fahya was ook zo vertrouwt, daar stapte ik ook zo op zonder zadel. Anna net zo, dat is heerlijk.
hoe zit het met die longeerhulp als je dus een gevaarlijke situatie krijgt, als je paard er tegen in gaat, gaat steigeren? Dan zitten ze toch ook vast?
heb vd week met Britt geprobeerd met bijzettouwtjes te longeren, maar helaas stuitert ze daar door dus omhoog en dan zie ik ze al omklappen dus dat heb ik er gauw weer afgehaald.
maar niet bij steigerende paarden snap je Paard moet er wel rustig onder blijven. Gezien mijn slechte ervaring met hulpmiddelen die het paard vastzetten, kies ik daar niet meer voor. Enigszins wel jammer, maar met het rijden kunnen we ook voldoende trainen
Dat is waar weet je ook waar de paniek vandaan komt . Ik ben ook niet van de touwtjes bijzets etc het enige wat ik heb is een longeer hulp omdat ik dat een vriendelijke manier vind en het goed voor de rug van je paard is
kijk, een bitje in! vriendin van mij heeft het gedaan, lekker geduldig, en nu accepteerde ze het na een minuutje of 10 wel! en dat terwijl ze bij de eerste poging, 2 maanden terug nog zowat door het plafond ging haha. t word zo'n goedzakje ook nog even gesprongen weer, is ook een super leuke foto van, maar die heeft die vriendin op haar telefoon ik zal hem met jullie delen als ik hem heb,
en ik ken niemand die op zoek is naar een tinkertje
Shiivagold
Geplaatst: 01-04-12 02:26
hier mensen met ervaring van jonge paarden dus zet mn vraagje maar hier neer
dus hier mn vraag :
Als jij een pony van 5 jaar zou krijgen die erg scheef , en nog niet heel erg in balans is wat voor zouden jullie er dan mee doen? kwa training etc. (dressuur,springen,longeren of juist rechtdoor buitenrijden ) het is een erg werkwillige pony! zou graag opinie van bokkers willen horen!
lekker gymmen onder het zadel zou ik persoonlijk doen. onder begeleiding, lekker over de rug rijden, beide kanten op, afwisseling met cavaletti of een simpel sprongetje, en in-uitjes.