Martie schreef:Nee, het zijn niet de afstanden zelf, daar was je heel duidelijk in. Ik bedoel eigenlijk: als je eerst de balken/hindernissen op drafafstand hebt gedaan, ga je dan weer slepen met de staanders om alles op galopafstand te zetten? Of werk je de ene keer vanuit draf en een andere keer vanuit galop?
En met mijn drie mogelijkheden: beschouw je ze alledrie als even zwaar qua training of niet?
Ik hoop dat ik zo duidelijker ben.
Om te beginnen met de moeilijkheid van de oefeningen. Jouw lijstje, punten 1, 2 en 3. Dat is ook de volgorde van zwaarte als oefening, met 1 het zwaarst, en 3 het lichtst.
Nu de volgende.
Stel je voor je hebt 8 drafbalkjes liggen. We geven ze een nummer van 1 t/m 8. De afstand tussen ieder balkje is ongeveer 1.45.
Na een paar keer over deze balkjes te hebben gedraafd, pak je balkje 7 en die hang je in de staanders zodat boven balkje 8 een sprongetje ontstaat. Hier draaf je over heen. Na een paar keer pak je balkje 5 en die hang je weer in de staanders zodat boven balkje 6 een sprongetje ontstaat. Vervolgens balkje 3 pakken en boven 4 hangen...enz.
Nu een andere oefening. Je hebt een rijtje van 9 drafbalkjes. Je pakt balkje 8 en hangt die boven 9. Vervolgens haal je de balken
2, 4, en 6 weg, en voila! Daar heb je je perfecte gallopeerlijntje. Het ziet er nu dus als volgt uit. Balkje 1,3,5,7 liggen op de grond en balkje 9 is een hindernis.