Wat is het bijzondere van Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 14:06

Adrienne, ik begin er een beetje moe van te worden om de hele tijd te blijven zeggen dat men maar eens verder moet kijken dan dit topic lang is. Heel Bokt staat vol met topics over AdB (als ze er nog staan). Ook heb ik al een aantal keer gezegd dat ik een keertje ga kijken naar een les van AdB. Ik heb inhoudelijks op zijn trainingsmethode nog helemaal niets (verkeerds) gezegd, simpelweg omdat ik hem nog nooit heb zien lesgeven.

Wat ik echter wel genoeg heb gezien, is de manier waarop mensen hem beschrijven. En ja, als je dat eens kritisch als een buitenstaander overleest, is het woord "aanbidding" echt niet zomaar uit de lucht gegrepen.

Desiree, als je denkt dat ik alleen op dit bericht reageer ivm lekker commentaar geven, heb je het mis. Je bent er zelf persoonlijk op ingegaan, dus doe ik dat ook. Verwonderlijk dat je alleen een bepaald stuk van mijn tekst quote, terwijl wat ervoor staat er toch zeker ook mee te maken heeft,...... Een paard verzeker je vanwege eventuele toekomstige gezondheidsproblemen, een "zekerheidje" dat je niet al je geld kwijt bent als je paard iets blijkt te mankeren of een ongeluk o.i.d. krijgt.

Op het moment dat dan blijkt dat je paard ook echt iets mankeert, kun je de verzekering aanspreken. Jij zegt dat je je paarden niet laat keuren, omdat je geld sowieso wel op gaat. Als het je alleen om het geld gaat en niet om de gezondheid van het paard, kun je je verzekering voor je huidige paard wel eens benaderen. Grote kans dat je je verzekerde bedrag uitgekeerd krijgt hoor,......

Ik zou mijn paard niet alleen laten keuren ivm eventuele toekomstige kosten, maar ook om mezelf een hoop pijn en verdriet te besparen wanneer er echt iets heel ergs aan de hand blijkt te zijn. Iets wat je niet aan het paard aan de buitenkant kunt zien. Ik ga me toch hechten aan zo'n dier en er is niets ergers dan afscheid moeten nemen. DAT alleen is voor mij een reden om wel te keuren. Dat is en blijft natuurlijk een eigen keus, maar ga nu aub niet lopen miepen dat ik je commentaar geef, alleen omdat ik je woorden tegen spreek. Ik ben eerlijk en dit is mijn mening, net zo goed als wat jij zegt jouw mening is. Je spreekt jezelf gewoon tegen wat dat betreft.........

Verder ga ik naar dat topic van Chantal kijken, zien wat daar nu in gezegd wordt mbt het keuringssysteem. Want dit hele verhaal heeft verder weinig meer te maken met AdB, waar het oorspronkelijk wel over ging. En ik wil een goede discussie verder niet verpesten met onderlinge meningsverschillen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 14:16

Anoukie, de premie werd te hoog voor mij. HEb ze er uit gegooid en ik wist dat ik kans liep dat er inderdaad dan iets zou komen. en dat gebeurde ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 15:09

Lusitano schreef:
het weekend van 15 december is hij bij ons.......kom je ook? (een goede discussie is natuurlijk nooit weg! maar dan liever live...)

Misschien wel.

Adrienne, rechtrichten is geen vergeten aspect uit de africhting, integendeel.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 15:38

Uit het enorme aantal probleem gevallen blijkt toch duidelijk het tegendeel Lovely !
-----

Anoukie
Dit heeft niks met menings verschillen te maken. Dit heeft er puur mee te maken dat sommigen hier de mening en ervaring van een ander niet respecteren.

De mensen die entousiast reageren over de Bodt zijn geen aanbidders zoals jij dat noemt. Maar mensen die, vaak na een behoorlijke lijdensweg met hun paard, iemand hebben gevonden die hen misschien kan helpen. Laat deze mensen in hun waarde! Ze zijn niet dom of naief. Ze zien resultaat en wel direct. Dat is vaak voor het eerst in erg lange tijd.

Ik kan er totaal niet tegen dat mensen zo als jij commentaar hebben op een rij- methode die je niet kent, niet gezien hebt en dus ook niet kunt beoordelen. En waar ik mee zeker aan erger is dat je mensen zo maar een bepaalde sticker op plakt.
Die van “de Bodt aanbidder “zoals jij en anderen hier proberen te doen puur omdat jij het niet met ze eens bent en blijkbaar niet kunt hebben dat deze mensen eindelijk eens iets positiefs met hun hoefkatrol paard mee maken .

Dat je het niet met de Bodt eens kunt zijn is jou mening en dat moet je dan ook helemaal zelf weten. Maar om zonder ook maar te weten waar je het over hebt een oordeel over een ander te hebben, is erg kortzichtig en zelfs een beetje dom .

Dit heeft niets met kritische buitenstaander te maken. Dit is gewoon misplaatste bemoei zucht. Je hoeft deze mensen niet te helpen een menig te vormen
Je bent duidelijk niet in staat je te verplaatsen in de gevoelens van een ander. De mensen die positief zijn, zijn dat omdat ze dat willen zijn, niet omdat ze daar toe gedwongen worden of voor betaald, zoals jij lijkt te denken. Ze zijn gewoon positief om dat ze tevreden zijn met hoe het nu gaat hoe moeilijk dat blijkbaar voor jou ook te begrijpen is.
Misschien moet je dat ook eens proberen, iets positief te benaderen dan kun je deze mensen misschien wel begrijpen zonder ze te beoordelen.

Ik wil je aanraden eens te gaan kijken naar een clinic/lesdag en te zien hoe blij mensen zijn als hun paard eindelijk gewoon loopt Iets wat voor jou misschien onbenullig mag klinken maar wat voor deze mensen een enorme stap vooruit is. Misschien dat je je dan kunt inleven in hoe deze mensen zich voor die les gevoelt hebben en kun je hun entousiasme als het een keer wel goed gaat een beetje beter begrijpen.
Laatst bijgewerkt door Adrienne op 29-11-02 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 15:45

En waar staan de onderzoeksresultaten die aantonen dat al die problemen een rijtechnische grondslag hebben? En waar is het bewijs dat contrastelling die problemen voorgoed op zou lossen?
Als je beweringen doet, moeten ze wel een basis hebben denk ik.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 15:47

Daar heb ik ook al vaker om gevraagd maar die krijg je nooit.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 16:37

Adrienne, mijn mening en oordeel gaat niet over het rijtechnische gedeelte van AdB. Als je de afgelopen 9 pagina's leest, zul je dat ook inzien. Vandaar dat ik ook niet in zal gaan op je verwijten dat het kortzichtig en zelfs een beetje dom van me is, want ik voel me daar absoluut niet op aangesproken.

Voor de ik-weet-niet-hoeveelste-keer zal ik je hierbij ook nog eens zeggen dat ik ga kijken naar een clinic van AdB. Om in ieder geval een gefundeerde mening te kunnen vormen over het rijtechnische gedeelte waar iedereen zo over discussieert.

Goed lezen is ook een kunst merk ik hier wel,..... In Brabant hebben we daar een leuke zin voor: "Eerst kijken, dan kwijken". Dat gaat ook voor jou op Adrienne.......

happy worker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 16:41

Lovely"]
En waar staan de onderzoeksresultaten die aantonen dat al die problemen een rijtechnische grondslag hebben? ?
[/quote]
Doe eens een poll op bokt en vraag hoeveel mensen er een probleempaard hebben waarbij het probleem via AdB verholpen is Haha! . Ik denk dat er ook mensen bijzijn met paarden met 'bewezen' HKO die inmiddels weer fijn in de rondte kunnen rijden.

[quote="Lovely schreef:
En waar is het bewijs dat contrastelling die problemen voorgoed op zou lossen?

Goh Lovely jij zou toch inmiddels na alle reacties en uitleg wel begrepen moeten hebben dat met alleen in contrastelling in de rondte rijden niet de oplossing is (wel lekker makkelijk om dit zo ongenuanceerd neer te zetten Frusty ). Moet alles nu weer herhaald worden, nee toch. Volgens mij ben jij slim genoeg om inmiddels begrepen te hebben hoe 'de methode' werkt en ik denk dat je inmiddels ook wel weet dat het echt niet zoveel anders is dan wat jij (en een heleboel andere ruiters) al doet, hetzij door een instructeur die je daarbij helpt of misschien wel door je ruitergevoel waardoor je als vanzelf je paarden recht weet te richten.

Ik heb het idee dat binnen dit topic wel zo'n beetje alles is gezegd. Zoals al vaker is aangegeven het zou fijn zijn als een aantal kritische mensen (die voldoende theoretische kennis hebben en vlot van de tongriem gesneden zijn) naar een clinic gaat en daarbij antoine de hemd van het lijf vraagt. Misschien moeten jullie je krachten bundelen, dan staan jullie wat sterker tegenover Antoine want banketstaaf kan hij prima Haha! . Ik ben oprecht heel benieuwd naar jullie reactie dan.
Laatst bijgewerkt door happy worker op 29-11-02 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 16:45

happy worker"]
[quote="Lovely schreef:
En waar staan de onderzoeksresultaten die aantonen dat al die problemen een rijtechnische grondslag hebben? ?

Doe eens een poll op bokt en vraag hoeveel mensen er een probleempaard hebben waarbij het probleem via AdB verholpen is Haha! . Ik denk dat er ook mensen bijzijn met paarden met 'bewezen' HKO die inmiddels weer fijn in de rondte kunnen rijden.
[/quote]

Zeg hoe zit dat nou met mensen die al jaren vrolijk rondjes rijden met een bewezen HKO paard zonder ADB?

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 16:46

Nou Lovely, dan weet ik er ook nog wel een voor jou.

Waar staat dat het niet zo is???? Waar is het onomstotelijke bewijs dat het niet zo is dat een paard kreupel kan worden van verkeerd rijden?

Ik zit toevallig in de wetenschap en heb dagelijks te maken met oplossingen voor problemen waarvan men niet weet waarom ze werken. Als je het dan meteen zou opgeven kom je nooit ergens.

Je moet niet proberen een "ziekte" als hoefkatrol onsteking dood te analyseren. Dat heeft totaal geen zin. De grote heren medici hebben geen flauw benul wat er nou eigenlijk aan de hand is en waarom het ontstaat. Het is allemaal gis werk, misschien is het dit misschien is het dat. Niemand heeft het antwoord. Dus waarom moet er wel een antwoord komen op de vraag waarom deze methode wel lijkt te werken??

Sommige dingen in het leven moet je gewoon nemen zoals ze zijn.
De oplossing en verklaring komt pas als iemand er een studie naar gaat doen. Tot die tijd blijft het voor een deel een raadsel. Mij persoonlijk maakt dat absoluut niet uit. Als mijn paard er goed door loopt is dat op dit moment voor mij genoeg.

Leer toch eens een keer blij te zijn voor een ander zonder er meteen een oordeel aan te hangen of een negatief beeld van te schetsen!

happy worker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 16:47

[quote="chantal1
Zeg hoe zit dat nou met mensen die al jaren vrolijk rondjes rijden met een bewezen HKO paard zonder ADB?[/quote]

Des te meer een bewijs dat HKO-klachten door een goede manier van trainen te verhelpen zijn toch. Er is volgens mij niemand die zegt dat alleen AdB je daarbij kan helpen.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 16:50

Grmpf, voor alles is er een behandel wijze lijkt mij.
Gut, wat is dit toch een onzin!
Dus niet te verhelpen, nee te behandelen, het probleem zit er nog hoor, wordt echt niet beter op, je kan het trachten stop te zetten en te ontlasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:02

Adrienne, jij poneert een stelling, niet ik. Mijn vraag is alleen om te laten zien dat alle problemen een rijtechnische oorzaak hebben. HKO met name kan niet alleen een rijtechnische oorzaak hebben. Paarden kunnen trouwens nog tig andere aandoeningen oplopen door verkeerd rijden, maar niet eens omdat ze onvoldoende recht gereden zouden worden. Slecht rijden kan op 1000 manieren en niet op die ene manier waar De Bodt zijn brood mee verdient.
En als jullie vinden dat mijn kritiek niet gegrond is, dan misschien nog maar eens dit topic rustig doorlezen. Het is niet mijn doel om De Bodt af te kraken, mijn doel is om zijn acties in perspectief te zetten, maar kennelijk wordt dat liever niet zo gezien. Mij best hoor.

happy worker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:03

Lezen Chantal1: de klachten (onregelmatig gaan) zijn te verhelpen, bij een volgende foto wordt een 4tje geen 1tje hoor. En trachten stop te zetten Verward ik weet niet wat ik me daarbij voor moet stellen. En je geeft zelf al aan: ontlasten, door een juist manier van rijden/trainen verminder je de belasting op de voorbenen. Ik zie geen onzin waar jij dat ziet. Maar goed ik heb zelf geen paard met HKO en heb me er dan ook nooit in verdiept. Ik kan alleen afgaan op wat ik heb gezien.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:48

Nou Lov, wat denk je ervan? Zullen wij als kritische mensen eens gaan kijken bij AdB?? Ik heb nog een vriendin die een keertje bij hem wil gaan rijden (zoals je hebt kunnen lezen), daar kunnen we dan eventueel gaan kijken? Misschien wil Pipo ook mee? Dan worden wij misschien ook wel "bekeerd" Schijnheilig !!

Zonder gekheid, ik ga echt een keer kijken. Ik ben benieuwd of hij iets heeft te vertellen (rijtechnisch) waar ik helemaal van onder de indruk raak,......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 18:03

Er schijnt over twee weken zoiets hier in de buurt te zijn, ik hoop wel gratis, want het lijkt me niet echt de euro's waard.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 18:23

Anoukie schreef:
Nou Lov, wat denk je ervan? Zullen wij als kritische mensen eens gaan kijken bij AdB?? Ik heb nog een vriendin die een keertje bij hem wil gaan rijden (zoals je hebt kunnen lezen), daar kunnen we dan eventueel gaan kijken? Misschien wil Pipo ook mee? Dan worden wij misschien ook wel "bekeerd" Schijnheilig !!

Zonder gekheid, ik ga echt een keer kijken. Ik ben benieuwd of hij iets heeft te vertellen (rijtechnisch) waar ik helemaal van onder de indruk raak,......

Anoukie, nuchtere mensen worden niet bekeerd, die kijken er door heen.

Ik spreek uit ervaring als ik het over ADB heb en voor happy worker: ook over een paard hebben met HKO, misschien beter als jij eens het een en ander door leest en je er in gaat verdiepen.

Kijk, laat hij de paarden goed werken, ok, twijffel ik niet aan. ZIjn wel meer mensen die dat kunnen.

Maar hij roept wel bij hoog en laag hoe goed hij wel niet is en kraakt andere mensen af en daar hou ik net niet van.

Hij is ook niet de enige die een paard met HKO goed kan lopen lopen, dat kunnen er nog veel meer.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 18:40

Lovely schreef:
Er schijnt over twee weken zoiets hier in de buurt te zijn, ik hoop wel gratis, want het lijkt me niet echt de euro's waard.

Triest zo'n opmerking, zo laat je je wel kennen. Je staat duidelijk niet open voor kennis en meningen van andere mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 18:48

Jolande"]
[quote="Lovely schreef:

Triest zo'n opmerking, zo laat je je wel kennen. Je staat duidelijk niet open voor kennis en meningen van andere mensen.
[/quote]

Pardon? Jij vindt het misschien gek, maar ik bepaal graag zelf waar ik mijn geld aan uitgeef, ik moet er ook hard voor werken namelijk. Na alles gelezen te hebben, incl. de website en alle discussies, denk ik niet dat ik er zo heel veel mee op zou schieten. Nu zal ik wel weer arrogant zijn, mij best, maar zo denk ik er wel over.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:01

Anoukie schreef:

Pipo probeert mij al zover te krijgen om met mijn vos mee te rijden, zij wil dan met een paard wat al in geen 10 jaar meer onder het zadel is geweest.

Alleen heb niet zo'n zin om het hele land ervoor af te reizen hoewel ik het wel een keertje wil meemaken,
ik heb op de eerste pagina al iets gezegd in de trant van: hebben die mensen nooit verder dan de staldeur gekeken..
Ik wil niet dat mensen mij dat ooit kunnen verwijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:54

Sjuimpje, de Zaanstreek is toch niet zo ver Haha!.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:59

Wel voor Noukie Schijnheilig
Haha!

Just for the record,
mijn vos is klinisch en rontgenologisch 100%.....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:05

Citaat:
De mensen die entousiast reageren over de Bodt zijn geen aanbidders zoals jij dat noemt. Maar mensen die, vaak na een behoorlijke lijdensweg met hun paard, iemand hebben gevonden die hen misschien kan helpen. Laat deze mensen in hun waarde! Ze zijn niet dom of naief. Ze zien resultaat en wel direct. Dat is vaak voor het eerst in erg lange tijd.

Hier zit zo'n 'aanbidder'.(Bid ook elke dag bij een foto van Antoine dat mijn felixje goed blijft lopen+ een kaarsje natuurlijk).

Alleen dat woordt al : aanbidder Misselijk
Mensen wordt eens reeel.

Ik ben dus een persoon met een klinisch HKO paard.
Wel eens gevoeld hoe het voelt als de DA tegen je zegt dat er niks meer aan te doen is?
Dat het maar beter is om je paard op de wei te zetten of die hele moeilijke beslissing te nemen?
En als je dan na 8 maanden, elke dag met stress en met die vraag wat zal ik nu doen(ik ben echt dagen lang huilend in de auto gestapt omdat ik het gewoon niet meer wist), een tip krijgt om het daar eens te proberen.
Met die gedachte ging ik er ook heen, ik was nieusgierig, stond open voor alles want anders was ik tenslotte mijn paard kwijt!
En waarempel het slaat aan en het slaat nog steeds aan. gelukkig ben ik verder een nuchter type en heb regelmatig gezegd dat ik echt bij de dag rijd. Hij doet het okay, als het weer fout gaat zie ik het dan wel weer.
Het is dan nu toevallig Antoine geweest, maar als Piet de buurman de zelfde redenering had was ik naar piet gegaan.

Dan wil ik nog even zeggen dat je vanaf topics hier eigenlijk geen zicht hebt op wat hij doet.
We proberen het allemaal zo mooi en aardig te vertellen, maar toch kun je in mijn ogen geen oordeel vellen over iemand die je nog nooit in het echt hebt gezien.
Dit geld ook voor zijn site, het is een opstapje om juist eens te gaan kijken.

In december ga ik weer heen, want ik zit inmiddels met wat vragen .

Nog even over het rijtechnische.
Sommige paarden zijn van nature al scheef, zo zijn ook mensen van nature wel eens scheef(sommige gaan dan naar een kraker 'o.i.d.).
Door arbeid kan een paard scheef gereden worden en daardoor overbelast met blessure's als gevolg.
Mensen hebben dit probleem ook. Onlangs zag ik nog een docu over een cricket speler die door altijd verkeerd gooien van de bal zijn rug brak!!.
Hij genas en sportinstructeurs
namen zijn manier van werpen onder de loop. Wat bleek hij gooide niet goed, hij heeft heel hard moeten trainen om dit te veranderen, het is gelukt en hij gooit weer op topnivo.

Is de vergelijking okay??
Ik wou mijnn verhaaltje gewoon even kwijt. Omdat ik gewoon blij ben dat ik mijn paardje nog heb en nog iedere dag van hem geniet, zonder pijn.!!

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:17

Ha Sjuim & Lovely, laat me even weten wanneer jullie gaan dan wil ik er wel bij zijn *LOL* . Lovely, misschien kan je bit of zo aanschrijven en willen ze je wel betalen als je een interessant artikel kunt schrijven over jouw 'ontmaskering'. Nee even alle gekheid op een stokje. Ik zou het echt leuk vinden als jullie heengaan en om eerlijk te zijn zal ik zolang je niet geweest bent en antoine niet aan een kruisverhoor hebt onderworpen weinig waarde hechten aan jullie oordeel en mening over dit onderwerp.

Ik verwacht echt niet dat je er laaiend enthousiast vandaan komt (kan haast niet als je er heen gaat met de instelling zoals je die van te voren al hebt) maar wellicht zul je iets meer begrip krijgen voor het enthousiasme van mensen waarvoor hij echt een eye-opener is en die dolgelukkig zijn dat ze hun afgeschreven paard nog niet naar de slacht hoeven te brengen.

Voor zover men het nog niet weet: ik ben geen 'aanhanger' maar ik voel me wel aangesproken door de opmerkingen die gemaakt worden dat mensen die enthousiast kunnen worden van zijn clinic (of nog erger een les) mensen zijn die niet kunnen rijden, hun hele paardrijcarriere niet verder hebben gekeken dan hun neus lang is of gewoon nooit wat hebben opgeslagen, die gemakkelijk beinvloedbaar zijn en die bij de opstanding van een volgende Hitler met de hitlergroet in de aanslag staan.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:23

astridh schreef:
Ik zou het echt leuk vinden als jullie heengaan en om eerlijk te zijn zal ik zolang je niet geweest bent en antoine niet aan een kruisverhoor hebt onderworpen weinig waarde hechten aan jullie oordeel en mening over dit onderwerp.

Hier wil ik nog even dit op zeggen:
Mensen zien mij als een uitgesproken anti AdB fanaat, maar ìk ben dat iig niet!
Ik zeg alleen altijd: "Kijk eens verder, want wat AdB doet is niet uniek..."