Paard steigert

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

messica

Re: Paard steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:48

Altijd rot om je paard weg te moeten doen. Ik hoop dat je een onwijs leuk baasje voor hem terug vindt. Ik zou als ik jou was op zoek gaan naar een plek waar hij onbeperkt de weide in kan, en waar iemand weer van voor af aan bij de basis met hem wil gaan beginnen!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:53

UpToDance schreef:
Bedankt, vooral jij Detour! Ja

Is goed hoor, meid! Ach gut

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:56

wijs besluit up to dance. Paardrijden moet wel leuk blijven. Succes met zoeken naar een ander paard. Nou, Messica je kunt nu gaan onderhandelen met Ts.

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:34

frankiej schreef:
wijs besluit up to dance. Paardrijden moet wel leuk blijven. Succes met zoeken naar een ander paard. Nou, Messica je kunt nu gaan onderhandelen met Ts.

Ik denk niet dat de TS haar paard gaat verkopen voor iets meer dan de slachtprijs denk je wel? Knipoog

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 22:20

"zo gaat het nu AL een jaar". Naar mijn bescheiden mening gooi je de handdoek wat haastig de ring in. Ik veroordeel je niet, ik snap dat je je paardje weg doet en het blijft een rotbeslissing. Ik ben met mijn vorige paardje 4 jaar bezig geweest eer ik normaal met haar overweg kon, maar uiteindelijk waren we een team, JUIST door alles waar we doorheen zijn gegaan! We hebben uiteindelijk alles bereikt wat er te bereiken viel tot ze uiteindelijk wegviel uit mijn leven (hartstilstand) en onze problemen gingen verder dan de problemen die jij aangeeft (no-offence). Om je een indruk te geven ze accepteerde geen bit, liet zich vallen bij stress, viel bij kans alles aan wat naar haar keek (mensen, andere paarden, honden). Wat ik hiermee wil zeggen is, steek er tijd en energie in en je hebt een toppaard uiteindelijk. Ik geloof niet dat er geen hoop meer is. Maar goed, daarom zit ik ook in de paardencorrectie. Dit is mijn visie. Ik dring deze dus aan niemand op en respecteer je beslissing om het dier weg te doen. Mocht je hem eerst in training willen om bij volgende eigenaren zelfde problemen op te lossen, pm me maar.
Succes met alles (en denk heel goed na over je beslissing..)

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:39

Nou al een nieuwe baas voor je paard? Ik zag in je onderschrift dat je al op zoek was naar een ander pony! 1 ding snap ik alleen niet. Je kunt niet goed overweg met een paard die een wat heftig/pittig karakter heeft en nu zoek je weer een pony die pittig moet zijn, ik denk zelf persoonlijk dat je dezelfde problemen gaat krijgen. Een pittige pony die je ook de hele dag op stal laat staan gaat ook hetzelfde gedrag vertonen! Sommige mensen kopen blijkbaar meer voor het aanzien een paard i.p.v een paard wat werkelijk bij ze past!