Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cassidy schreef:Ik vrees dat ik bij de methode Hempfling tegen hetzelfde probleem aanloop als bij de Join-up van Monty Roberts, Baaisikkel laat zich niet wegsturen en niet wegjagen, hij blijft gewoon staan. Ik moet hem echt iedere keer aan de hand meenemen, anders wil hij niet. Heeft wel een voordeel, hij loopt ook niet weg als ik hem vangen wil.
Cassidy schreef:Ik vrees dat ik bij de methode Hempfling tegen hetzelfde probleem aanloop als bij de Join-up van Monty Roberts, Baaisikkel laat zich niet wegsturen en niet wegjagen, hij blijft gewoon staan. Ik moet hem echt iedere keer aan de hand meenemen, anders wil hij niet. Heeft wel een voordeel, hij loopt ook niet weg als ik hem vangen wil.
Cassidy schreef:Maar Nada, om met Hempfling te kunnen werken moet je paard toch kunnen dansen? Of iig van zijn plek afkomen? En dat doet hij juist niet, hij staat of gaat erbij liggen.
Nada schreef:Dus misschien moet je eerst bij jezelf te raden gaan, heb je wel een dans les gehad?
Cassidy schreef:Pfff Hoera, dat had idd heel verkeerd af kunnen lopen, gelukkig maar dat er verder niets is gebeurd. Had je wel een helm op? En was dat Biesieklette die aan de kletter ging?
Nada schreef:En Cas, biesieklette is van Tien..
Cassidy schreef:Nada schreef:Dus misschien moet je eerst bij jezelf te raden gaan, heb je wel een dans les gehad?
Ik kan de vogeltjesdans en de polonaise, dat moet toch voldoende zijn? Oh, en als echte westernruiter heb ik natuurlijk ook aan linedansen gedaan...
hoera schreef:
Wat denk je nee het was Bokkiefietsie ......... natuurlijk !!! Dat flikt ie me iedere keer ......het is een hormoonbom op dit moment ....... zal ik hem toch maar laten snijden dit najaar ???
Ja ik zat best stevig in het zadel hoor Cassie en had mijn helm natuurlijk op !!!Hij veraste me gewoon ...
Nada schreef:hoera schreef:
Wat denk je nee het was Bokkiefietsie ......... natuurlijk !!! Dat flikt ie me iedere keer ......het is een hormoonbom op dit moment ....... zal ik hem toch maar laten snijden dit najaar ???
Ja ik zat best stevig in het zadel hoor Cassie en had mijn helm natuurlijk op !!!Hij veraste me gewoon ...
Je kan ook een cursus volgens zodat je dat soort ingerepen zelf mag doen
Het enigste wat je mee hoeft te nemen zijn 2 rechterhanden en een ijzerzaag
Cassidy schreef:Ik gebruikte vroeger een knopspoor, maar die was te scherp.
Tegenwoordig gebruik ik een grote wielspoor, de meest linkse van de vier:
Dat is de enige waar ik hem op dit moment nog mee vooruit krijg, maar daar krijg ik dan wel die lekke banden van.