Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tyrza schreef:Het kan 2 kanten op QQQQ.
Het is ook niet bepaald edelmoedig als een paard met een weggedrukte rug angstvallig de neus voor de loodlijn houdt.
ELKE methode heeft zo zijn goede en slechte voorbeelden.
QQQQ schreef:Niemand streeft ernaar om een paard met weggedrukte rug te rijden, er zijn tegenwoordig volksstammen die er naar streven om het paard "LDR" te rijden.
De ontspanning in de lage houding bereik je met lang en laag, rond is daar niet voor nodig.
QQQQ schreef:Niemand streeft ernaar om een paard met weggedrukte rug te rijden, er zijn tegenwoordig volksstammen die er naar streven om het paard "LDR" te rijden.
De ontspanning in de lage houding bereik je met lang en laag, rond is daar niet voor nodig.
zijn daar cijfers over? is daar iets over gezegd op het symposium?

Het ziet er niet prettig uit. Maar dat zijn foto's, stilstaande plaatjes, terwijl het gaat om de beweging.
Ragne schreef:Zijn er nou écht zoveel mensen die het LDR-rijden als onderdeel van de training meepakken?! hele volksstammen?zijn daar cijfers over? is daar iets over gezegd op het symposium?
Citaat:Of brengt fanatisme en ambitie mensen tot het grijpen naar methodes als LDR?
Zo zou je het kunnen noemen.Karl66 schreef:Juist in de landelijke gebieden zoals Drenthe, waar nog veel boeren wonen, ziet men dieren juist veel sterker als productiemiddel. Dat wil niet zeggen dat men niet vindt dat er niet goed voor gezorgd hoeft te worden. Maar er wordt in tegenstelling tot "de stad" minder aandacht gegeven aan de emotionele band met een dier e.d.
Goofy44 schreef:Als iedereen het er over eens is dat LDR alleen voor de goede ruiters geschikt is, waarom wordt er dan een Symposium gehouden. Is dat om uit te leggen hoe de toppers invulling aan hun training geven en dat signaal af te geven of is het juist PR om LDR meer geaccepteerd te krijgen. Ook wordt LDR nu niet als trainingsmethode gezien, maar als een techniek die je extra kunt gebruiken.
Lusitano schreef:Wat bedoelen we hier eigenlijk met het LDR achtige?? Ik moet met QQQQ meegaan dat er inderdaad veel mensen zijn die hun paarden continu achter de loodlijn rijden. Maar dat is ook omdat het hen weer zo wordt aangeleerd. We zijn inmiddels zo aan dat beeld gewend dat dat wordt gezien als ideaal. Terwijl ideaal voor het paard eigenlijk een heel ander plaatje is.
KiWiKo schreef:en ik vind daar niks mis mee![]()
![]()
als dit het verschil betekend tussen zelf wel of niet tegen een muur aan geplant worden........ maar ik ben absoluut geen LDR ruiter, ik heb het al moeilijk genoeg met de basis