Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Aqua8horse schreef:In balans door de bocht Betteke, zou ik zeggen...overigens wel rekening houdend met het verschil in paslengtes tijdens die bocht!!!
Aqua8horse schreef:Ulrielle:Ik stel mijn paard helemaal niet in. Mijn paard stelt zichzelf in zodat de balans weer goed is.
Jij kan dus zien in welke balans je paard zich vindt en past de instelling dan aan?
Heel bijzonder, zou je mij eens kunnen uitleggen hoe je de inschatting kan maken in welke balans het paard zich precies vindt?
Urielle schreef:
grappig, de meeste paarden die ik rijd stellen zichzelf nl. zo in dat ze zo min mogelijk hoeven doen en dan is het aan mij om ze zo te rijden dat ze wel aan het werk gaan.
Ik rijd zelf altijd vanuit het idee dat ik precies andersom moet rijden dan mijn paard graag zou lopen: een loperig paard wordt aan het been actief terug gereden, een flegmatiek paard wordt met minimale hulpen goed voorwaarts gereden. Dit zal je neem ik aan niet onbekend voorkomen. Dat systeem hanteer ik ook bij het hoger of lager instellen van mijn paarden: paarden die de neiging hebben achter de loodlijn te willen duiken, worden hoog ingesteld en paarden die proberen zich bovenin te onttrekken of een 'houding' aan te nemen waarin ze wel in de hals nageven maar daar blokkeren en de rug dus niet meenemen stel ik heel diep in.
en ik moet er nog vier gaan rijden zometeen, dan kan ik toch voortdoen hoe ik al bezig was
KiWiKo schreef:De sport heeft alles met rijtechnisch inzicht te maken.
Smaak mbt tot restaurants heeft niks met eten te maken
met de geweldige draagmethode die niemand kent maar toch geweldige successen boekt...*kuch*