Zep schreef:Jij moet je eens afvragen waarom je beweert dat die ontsteking niet bestaat. Je negeert hem immers!
ik heb nooit gezegd dat die ontsteking niet bestaat.
Wel zeg ik dat hko 1,2,3,4 of klinische hko onzin is . Die hko 1,2,3,4 wordt vastgesteld op foto´s . De mate van de hko hangt volgens de da af van de mate van de degeneratie aan het straalbeentje.
Heel veel paarden waar hko4 of welke fase dan ook wordt vastgesteld hebben helemaal geen ontsteking (troubadour niet, rubels niet, mijn paard niet en ga zo maar door).
Ik weet niet wat jij onder hko verstaat, maar die fase 1, 2, 3 3n 4 staan niet voor de mate van onststeking ofzo. Ze staan voor de mate van degeneratie aan het straalbeentje.
Die paarden lopen ook niet kreupel vanwege die rhko of khko zoals de da het noemt en vaststelt. Daarom zijn er ook zoveel uitzonderingen op de regel. Het probleem zit ´m in de rug door de scheefheid van het paard. Bij langdurige scheefheid kan overbelasting ontstaan aan de lange kant van het paard. Aan die lange kant kunnnen idd ontstekingen ontstaan.
Je kunt dan het paard rust geven of ontstekingsremmers, maar dat is symptoombestrijding. Je kunt beter de oorzaak aanpakken en dat is de scheefheid. Haal je de scheefheid weg (door recht te richten) dan heeft het paard geen last meer van de rug en is het gewicht gelijk over de benen verdeeld en ontlast je dus de overbelaste kant van het paard waardoor de ontsteking langzaam maar zeker zal verdwijnen.

.