Q4 schreefCitaat:
Een aantal mensen hebben hier hetgeen Solange verkondigt over gebracht, net zoals wij hetgeen klassieke ruiters en mensen als Theresa en Weiler verkondigen hier over brengen. Theresa's inbreng is in deze discussie erg practisch, juist omdat het vrij beschikbaar is op internet, voor iedereen. Anders dan een Solange, zit er voor haar geen winstoogmerk aan. Daar is ook wat voor te zeggen.
Ik vind dat je hier enorm kort door de bocht vliegt. In de eerste plaats vind ik de insinuering dat Solange praat en werkt vanuit een winstoogmerk zeer incorrect. Ja, ze verdient haar brood met fysiotherapie voor paarden maar op commercieel gedrag kan ik haar niet betrappen.
In de tweede plaats heb ik met Solange meermalen over dit onderwerp gesproken en als je werkelijk en goed naar haar luistert dan zegt ze iets heel anders dan op de Theresa-site wordt geschreven.
Zonder iemand als Theresa in persoon aan te willen vallen: een artikel van een mediateacher op Danderyds Gymnasium in Stockholm is voor mij toch hoe dan ook van een ander kaliber: het artikel is niet meer dan een verzameling van interpretaties en toelichtingen van mensen die zich op een of andere manier met LDR of Rollkur bezig houden (aldus haar inleiding in het artikel).
Desalniettemin interpreteert ze er lustig op los (waar op zich niets op tegen is, maar wat je niet mag doen als je slechts een overzicht wilt geven van de status quo op een bepaald onderwerp), maar ook zij heeft de waarheid niet in pacht. Om haar maar steeds in discussies als deze naar voren te schuiven en met het adagium 'Theresa zegt' (waaruit volgt: 'Theresa heeft gelijk') te komen, vind ik buitengewoon kortzichtig.
Wat me bovendien stoort is dat ze nergens een bronvermelding geeft.