Mijn paard klapt achterover

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 10:00

Ik zou persoonlijk nooit in een stal op een paard gaan zitten Haha! Haha! Haha! Maar ik ben van mezelf al vrij claustrofobisch.... ik heb de persoonlijke voorkeur voor de ruimte Haha! Haha! Haha!

Ik vind trouwens wel dat ZEP helemaal gelijk heeft

Ach en dat ei, dat valt in dezelfde categorie als terugbijten in het oor Haha! Haha! Haha!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 10:03

Ik ben het zowel met GenK eens als met Zep.........maar never dat ik in een stal op een paard ga zitten.
Ik heb een keer mee gemaakt dat iemand dat deed, het paard werd wat angstig, STEIGERDE niet (hehehehe Haha!) maar gleed wel weg met zijn achterbenen waardoor paard en ruiter klem kwamen te liggen tegen een muur aan. Da wa nie leuk.......

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:00

Nou ik ben het ook met Zep eens zelfs over het binnen opstappen.
Ben een beetje verbaast toen ik dat las, ik werd zo laatst voor gek uitgemaakt dat met een jong paard in een stal voor het eerst erop ging. Bij hele brave dieren bij voorkeur wel buiten maar hele kijkerige paarden heb ik liever binnen.
Toen ik nog een klein Floortje was en dat voor het eerst deed bij een ruiter op stal dacht ik ook dat het een vrij suïcidale actie was maar het is tot nu toe nog niet fout gegaan gelukkig. Maar ik ben het wel met Levy eens dat als het mis gaat de meetste stalmuren niet meegeven. Ik zou het een ander ook niet zo snel aanraden maar ik doe het zelf wel.

HobbeldeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:29

hahaha, Riant..... of als we even terug komen op het topic: "steigeren" dan geeft het dak ook niet zo veel mee.... of de kwaliteit van het dak moet droevig zijn....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:55

HobbeldeB schreef:
Die truk met dat ei, ik lag me echt suf..... als ik op mijn IJslandertje klim heb ik niet altijd een doos eieren bij me hoor, ik weet niet hoe het met de rest hier zit....

hahaha, ja dat hebben ze mij ook een x aangeraden en ze hebben me ook een x een flesje water aangeraden!!
mijn reactie was oke: paard gaat steigeren.. hmmm ff rechtop blijven staan moet ff mn ei uit mn binnenzak halen....
hehehehe..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:57

Levy schreef:
Ik ben het zowel met GenK eens als met Zep.........maar never dat ik in een stal op een paard ga zitten.
Ik heb een keer mee gemaakt dat iemand dat deed, het paard werd wat angstig, STEIGERDE niet (hehehehe Haha!) maar gleed wel weg met zijn achterbenen waardoor paard en ruiter klem kwamen te liggen tegen een muur aan. Da wa nie leuk.......

neeej. ik zou niet eens t lef hebben om op stal opte stijgen

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:11

Wat ik me trouwens afvroeg he ? Nemen jullie het feit dat het een 5 jarige haflingerruin is mee in je tips Lachen ? Ze zegt zelf ook dat hij omhoog gaat als het hem niet zint.
Ikzelf denk bij een 5 jarige haflinger meteen aan 'de uitprobeerfase' .....tenminste,de haflingers die ik ben tegen gekomen waren altijd wel in voor een dolletje Haha!

HobbeldeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:15

daantjuhhh schreef:
hahaha, ja dat hebben ze mij ook een x aangeraden en ze hebben me ook een x een flesje water aangeraden!!
mijn reactie was oke: paard gaat steigeren.. hmmm ff rechtop blijven staan moet ff mn ei uit mn binnenzak halen....
hehehehe..

Sja, ik zie het helemaal voor me.... Huuuuu peerd, wacht effe, moet effe een eitje uit mijn binnenzak toveren....
Het zal gerust werken hoor, maar ik zie het nog niet helemaal voor me, hoe je met een eitje in je hand op je paard zit, met de teugels erbij enz.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:17

ruitje schreef:
Wat ik me trouwens afvroeg he ? Nemen jullie het feit dat het een 5 jarige haflingerruin is mee in je tips Lachen ? Ze zegt zelf ook dat hij omhoog gaat als het hem niet zint.
Ikzelf denk bij een 5 jarige haflinger meteen aan 'de uitprobeerfase' .....tenminste,de haflingers die ik ben tegen gekomen waren altijd wel in voor een dolletje Haha!

Het zal misschien ook wel die fase zijn. Mijn paard heeft er van de zomer ook alleen maar last van gehad. Nadat ik zeker wist dat het niks medisch was ben ik haar op haar donder gaan geven. Nu is het eigenlijk zo goed als over.

HobbeldeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:27

Dat is dus ook wat ik de hele tijd roep.... er is voor dit probleem niet 1 specifieke methode die het beste is. Daar een paard niet praten kan (op Mr. Ed na) kan ie je ook niet aangeven wat er aan de hand is en dus zul je proefondervindelijk erachter moeten komen wat voor jou de beste oplossing is.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:07

HobbeldeB schreef:
Die truk met dat ei, ik lag me echt suf..... als ik op mijn IJslandertje klim heb ik niet altijd een doos eieren bij me hoor, ik weet niet hoe het met de rest hier zit....

nee heb ik het gehad over een doos eieren.
eentje maar..
gwn je teugels in een hand (hij steigerd toch wel)
en dan dat ei op zn kop kapot tikken.

geloof me nou maar het werkt.
een plastic zakje met water wil ook wel eens helpen.

HobbeldeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:19

Promessa schreef:
nee heb ik het gehad over een doos eieren.
eentje maar..
gwn je teugels in een hand (hij steigerd toch wel)
en dan dat ei op zn kop kapot tikken.

geloof me nou maar het werkt.
een plastic zakje met water wil ook wel eens helpen.

hahaha, nee snap ik.... maar tis wel grappig. Ik geloof ook best wel dat het werkt, ik had het wel vaker gehoord. Maar het idee is zo maf...
Heb je vroeger ook wel eens van die zakjes smurfensnot gemaakt? Dat zou dan op zich ook moeten werken....en het is gelijk shampoo Knipoog

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:32

De stemming stijgt, het niveau daalt. Haha!

Straks zetten ze ons nog in de huiskamer, hahaha. *LOL*

Lies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:34

Lijkt me een strak plan!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:45

>;)

Ik was nog niet van plan jullie in de huiskamer te zetten hoor Haha!.

Hoe gaat het eigenlijk met de topicstarter en haar haflinger?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:48

Die staat te koop...........Haha!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:50

HobbeldeB schreef:
hahaha, nee snap ik.... maar tis wel grappig. Ik geloof ook best wel dat het werkt, ik had het wel vaker gehoord. Maar het idee is zo maf...
Heb je vroeger ook wel eens van die zakjes smurfensnot gemaakt? Dat zou dan op zich ook moeten werken....en het is gelijk shampoo Knipoog

WHAHAHAHAH Haha!

HobbeldeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:52

en in de zomer.... als je een zwart paard hebt, kan je gelijk een eitje bakken... als je er toch met je ei in je hand op zit Knipoog

HobbeldeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:55

Maar goed..... hebben we al wat gehoord van Dotje, want ik denk dat het voor haar niet veel verschil zal maken hoe ik mijn eitjes bak.
Het gaat hier om haar en ik hoop voor haar dat ze inmiddels al wat verder is in deze.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:58

Dotje is allang vrolijk en vrij aan het rijden op haar haffie, niks meer aan het handje, en wij maar ruziemaken (sorry discuseren) met elkaar.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:00

ja idd je hoort ook niks meer van haar...

DOTJE... hoe gaat tie nou...???

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:07

Levy schreef:
Citaat:
Die staat te koop...........

HET IS ECHT WAAR, ZE STAAT TE KOOP!!!! Scheve mond

HobbeldeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:18

Levy schreef:
Die staat te koop...........Haha!

Goh.... halflinger verkoopt berijdster inverband met klappen om de oren en kapotgeslagen eitjes na steigeren Knipoog waar moet het heen met deze wereld Pling

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:20

Citaat:
Goh.... halflinger verkoopt berijdster inverband met klappen om de oren en kapotgeslagen eitjes na steigeren waar moet het heen met deze wereld

Ik vind hem geweldig Haha! Haha! Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:25

Ik zet het topic op slot Lachen.