Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Beemsterkaas schreef:Je doet in ieder geval ontzettend hard je best, en bent al veel verder dan velen onder ons destijds met een eerste paard
Mijn reactie was gisteren te direct naar jou toe. Een slechte dag. Mijn excuses. Het had misschien wat meer verpakking mogen hebben.
Er zijn veel nuttige tips gegeven voor je rijprobleem, en ik duim mee voor dat plekje bij de boer
Ballard_L schreef:Fijn dat het topic weer een betere wending heeft gekregen. Je doet hard je best TS, ik ben benieuwd wat voor resultaat je gaat zien in een paar weken.
Ik heb zelf ook een Welsh Cob (en meerdere (in)gereden) en het kunnen behoorlijk pittige diertjes zijn. Qua training zou ik trouwens ook opletten met welke spieren je traint. Zo kan je de ene keer lang en laag over de rug trainen, de andere keer meer zijgangen en lengtebuiging en de andere keer meer tempowisselingen bijvoorbeeld. Alleen zou ik dus bijvoorbeeld niet elke dag keihard aan de lengtebuiging werken, want dan raken doe spieren ook verzuurd. Dus misschien kan je hierin ook wat meer afwisseling aan toevoegen?
Rizette schreef:Had (blijkbaar verkeerd) gelezen dat jouw dochter 6 was. Gelukkig 10 nog steeds jong voor een jonge grote pony . Hoop dat het goed komt met alles en er geen lichamelijk probleem speelt.
pmwdh schreef:Beemsterkaas schreef:Je doet in ieder geval ontzettend hard je best, en bent al veel verder dan velen onder ons destijds met een eerste paard
Mijn reactie was gisteren te direct naar jou toe. Een slechte dag. Mijn excuses. Het had misschien wat meer verpakking mogen hebben.
Er zijn veel nuttige tips gegeven voor je rijprobleem, en ik duim mee voor dat plekje bij de boer
Ik heb jouw reactie niet als vervelend ervaren. Dank dat je daar even op terugkomt, maar echt niet nodig
pmwdh schreef:Rizette schreef:Had (blijkbaar verkeerd) gelezen dat jouw dochter 6 was. Gelukkig 10 nog steeds jong voor een jonge grote pony . Hoop dat het goed komt met alles en er geen lichamelijk probleem speelt.
Voor sommigen hier misschien heel gek. Maar onze dochter rijdt al sinds haar 5e op connemara’s. Wij hebben geen kleine kinderpony’s op stal, ze is niet anders gewend. Ik zou ook geen tijdelijke pony willen kopen die vervolgens weg zou moeten omdat het te klein wordt. Dat kan ik niet. Vandaar deze maat.
pluisje88 schreef:Die suikeropslag in de spieren dan hebben ze het over een test op insulineresistentie of pssm. Beide gevallen worden hoofdzakelijk veroorzaakt door te veel gras wat bij paarden die die afwijking hebben, niet goed verwerkt kan worden. Insulineresistentie geeft zover ik weet geen verzuring, wel andere hele nare klachten.