char_kmbly schreef:Ik heb voor 30 nov paardencoaching geboekt van een oud stalgenoot, om te kijken of ze kan helpen tussen de band van mij en char. En om ons beide lekker in ons vel te laten zitten.
Ik had gister avond wat grondwerk gedaan, maar het enige wat ik kreeg was eigenlijk een boze blik met oren naar achter. :/
Het paard wil gewoon niet meer met jou samen werken omdat het zo botst.
Ik heb zelf ook zo'n periode gehad en heb mijn paard echt letterlijk 3 maanden op de wei laten staan.
Er viel geen land mee te bezeilen en beide raakte alleen maar meer gefrustreerd. Ik boos en paard stak gewoon zijn middelvinger op....dat doen paarden alleen op een net iets andere manier.
Ik denk dat je je hele systeem moet omgooien. Geef paard ff rust. Er licht nu gewoon teveel druk op dat het 'goed moet' gaan en dat pikt ze gewoon niet meer. Een instructeur met een zweep erachteraan is al helemaal not done. Dat gaat straks nog meer tegen werken. En blijf rustig....heel moeilijk weet ik

Ik weet niet van wie je straks grondwerk les hebt maar ik weet zeker dat Ciara (hier op bokt, uit jou omgeving) je heel fijn zal kunnen helpen met je paard en met jezelf. Zowel vanaf de grond als onder het zadel. Je bent niet de eerste bij haar met dit soort problemen.